7 sposobów na zwiększenie CTR w kampanii Google Adwords

7 sposobów na zwiększenie CTR w kampanii Google Adwords

Jak maksymalnie zwiększyć współczynnik klikalności w kampaniach Google AdWords? Jednym ze wskaźników mierzenia skuteczności kampanii Google AdWords jest CTR (współczynnik klikalności), który przedstawia stosunek kliknięć do wyświetleń danej reklamy. Współczynnik klikalności odgrywa bardzo dużą rolę w kampanii AdWords. Wysoki CTR informuje nas, że nasze reklamy są trafne i skuteczne. Poprawa współczynnika klikalności wpływa na poprawę Wyniku Jakości, lepszą pozycję reklamy i niższy koszt za kliknięcie. Poniżej przedstawiam 7 skutecznych sposobów jak zwiększyć CTR.

1. Zacznij od podstaw

Na początku zadbaj o podstawy, czyli o dobrą strukturę konta AdWords. Odpowiednio zorganizowane konto ma ogromny wpływ na efektywność kampanii. Szczególnie istotne są grupy reklam, ponieważ na tym poziomie grupujemy słowa kluczowe oraz tworzymy reklamy. Jeśli użytkownik wpisze zapytanie pasujące do któregokolwiek słowa kluczowego z grupy reklam, zostanie mu wyświetlona jedna z reklam. Dlatego też, w każdej grupie reklam powinny znajdować się wyrażenia kluczowe odpowiadającej tylko jednej tematyce. Umożliwi to tworzenie skutecznych tekstów reklamowych dopasowanych do wyrażeń. Im precyzyjniej reklamy odpowiadają na zapytania internautów, tym częściej są przez nich klikalne.

2. Kontroluj słowa kluczowe

Wybór typu dopasowania słów kluczowych znacznie wpływa na CTR danej frazy i reklamy. Zazwyczaj słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym mają niższy współczynnik klikalności niż w dopasowaniu ścisłym. Jednak rozwiązaniem nie jest używanie tylko fraz w dopasowaniu ścisłym, ponieważ wyrażenia w dopasowaniu przybliżonym lub do wyrażenia mogą być rentowne. Warto testować różne typy dopasowania, sprawdzać ich skuteczność, jednocześnie stosując wykluczające słowa kluczowe. Wyeliminuje to nieporządne wyświetlania reklamy, a tym samym zwiększy CTR i zmniejszy koszty.

3. Przyciągnij uwagę nagłówkiem

Najważniejszym elementem każdej reklamy jest nagłówek. W AdWords masz 25 znaków aby przyciągnąć uwagę i zachęcić do przeczytania dalszej części. Warto dobrze je wykorzystać. Tworząc reklamy pamiętajmy o najważniejszej rzeczy – reklamy to odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Nagłówek to idealne miejsce aby pokazać, że oferujesz dokładnie to, czego szuka internauta. Prostym sposobem jest użycie słów kluczowych z zapytania. Użytkownik szybciej kliknie w reklamę, której nagłówek jest identyczny lub bardzo podobny do wpisanej przez niego frazy. 25 znaków spokojnie wystarczy aby wyróżnić się na tle konkurencji eksponując swoje korzyści, promocje, nowości czy unikalne cechy oferty.

reklama linków sponsorowanych

Wskazówka

Tworząc nagłówek możesz użyć Narzędzia Wstawiania Słów Kluczowych (Key Insertion Tool), które umożliwia wstawienie frazy wpisanej przez użytkownika jako części tekstu reklamowego (nie tylko w nagłówku). Podczas stosowania narzędzia określamy jak mają wyświetlać się wpisywane przez internautę słowa kluczowe. Podajemy również domyślną frazę, która będzie wyświetlać się jeśli dynamicznie stworzony tekst przekroczy 25 znaków. Jednak Narzędzia Wstawiania Słów Kluczowych należy używać z dużą rozwagą, ponieważ system może wstawić słowa z błędem.

Narzędzie Wstawiania Słów Kluczowych (Key Insertion Tool)

4. Rozszerz swój nagłówek

Możesz rozszerzyć swój nagłówek o kolejną linię. Jeśli postawisz kropkę, znak zapytania lub wykrzyknik na końcu pierwszego wersu tekstu reklamy to w zależności od wyszukiwania AdWords może połączyć ją z nagłówkiem. Wykorzystaj to! To świetny sposób, aby zadać pytanie w nagłówku i odpowiedzieć na to w pierwszej linii, czy wyeksponować unikalne korzyści. System automatycznie doda myślnik między nagłówkiem a pierwszym wersem reklamy. Zadbaj więc o właściwy szyk i interpunkcję aby stworzyć jasny i skuteczny przekaz.

Reklama linków sponsorowanych - nagłówek

5. Pisz lepsze teksty reklamowe

Jeśli chcesz zwiększyć CTR, pisz lepsze reklamy. Tylko tyle i aż tyle. Pamiętając, że reklamy są odpowiedzią na zapytanie internauty, przedstaw rozwiązanie skupiając się na korzyściach dla użytkownika. Pisz krótko i konkretnie. Eliminuj wyrazy, które nic nie wnoszą do tekstu. Przemyśl, co wyróżnia Twoją firmę, produkt czy usługę wśród innych. Analizując konkurencję stwórz wyróżniający się na ich tle przekaz reklamowy. Jak?

  • Eksponuj swoje zalety – duże doświadczenie, nagrody, wyróżnienia, gwarancję, wysyłkę w 24h, darmową dostawę.
  • Informuj o promocjach, nowościach, wyprzedaży.
  • Pokaż, że dajesz więcej niż inni – specjalną promocję, program lojalnościowy, gratisy, próbki, darmową konsultację.
  • Podaj konkretne informacje – szczegóły oferty, cenę, warunki transakcji.

Podczas pisania tekstów możesz wykorzystać również następujące wskazówki:

  • Używaj liczb – wizualnie wyróżniają się wśród tekstu.
  • Stosuj słowa, które przyciągają – “nowość”, “za darmo”, “odkryj”, “tylko teraz”, “zaoszczędź”, “gratis”, itd.
  • Zadaj pytanie – personalizujesz przekaz reklamowy, budzisz ciekawość i proponujesz gotowe rozwiązanie.
  • Twórz aktualne teksty reklamowe – wykorzystuj święta, długie weekendy czy bieżące wydarzenia.
  • Rozpoczynaj wszystkie wyrazy w tekście wielką literą – w zależności od tekstów konkurencji możesz odmiennie rozpoczynać tylko zdanie dużą literą.

Pamiętaj aby dodać CTA (Call To Action). To jeden z najistotniejszych elementów reklamy, który odbiorca powinien zrozumieć i zgodnie z nim postąpić. Wybierz spójny z tekstem reklamowym CTA na przykład: “Sprawdź”, “Kup online”, “Zamów”, Dowiedz się więcej”.

6. Testuj

Wskazówki podane powyżej nie bazują na sztywnych regułach, a ich skuteczność zależy od sytuacji i konkurencji w wynikach wyszukiwania. Dlatego tak ważne jest testowanie różnych wariantów reklamy, a nie poleganie na własnej intuicji. Możesz korzystać z paru wariantów i na bieżąco reagować na słabe jakościowo teksty ich edycją.

7. Używaj rozszerzeń

Czy wiesz, że w Google AdWords jest aż 12 rozszerzeń ręcznych i automatycznych? Czy wiesz ile jest dostępnych w Polsce? Sprawdź i zacznij używać. Rozszerzenia reklam pozwalają dostarczyć użytkownikom dodatkowych informacji na temat firmy, oferowanych usług, produktów, promocji itd. Zwiększają widoczność reklamy i pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji, która nie stosuje rozszerzeń. Dodatkowo stosowanie rozszerzeń wpływa na ranking reklamy.

Rozszerzenia linków sponsorowanych

Podsumowanie

Istnieje bardzo dużo sposobów na poprawę współczynnika klikalności. Wyższy CTR oznacza więcej kliknięć za niższą stawkę, a więcej kliknięć oznacza więcej potencjalnych klientów. Choć CTR jest niezwykle ważnym elementem KPI (Kluczowe Wskaźniki Efektywności) do pomiaru skuteczności kampanii, gorąco zachęcam również do śledzenia konwersji i monitorowania danych w Google Analytics, aby uzyskać jak najlepsze efekty z kampanii AdWords.

Autor artykułu:Beata Wygonowska

Certyfikowany specjalista Google AdWords i Google Analytics.

Komentarze

11 wypowiedzi:
  1. Nagłówki w reklamie AdWords są wg mnie najistotniejsze. Im bardziej konkretne i dostosowane do odbiorcy tym lepiej. Trzeba trzeba zwrócić uwagę na porę emisji reklam. Czynników, które należy wziąć pod uwagę planując kampanie jest mnóstwo….

  2. Zgadzam się co do nagłówku – to bardzo ważny element, który może zaważyć o sukcesie reklamy, dlatego tak istotne jest, aby był przygotowany możliwie jak najlepiej i przyciągał uwagę. Aby odnieść jednak sukces w pełni, trzeba pamiętać o wielu kwestiach, o których mowa w tym artykule, a szczególnie testować, testować i.. jeszcze raz testować różne możliwości 🙂

  3. Dobrze przedstawione podstawy. Ale jak to zostało napisane, trzeba próbować, testować i cały czas dopasowywać, doprecyzowywać reklamę pod odbiorców, aż w końcu osiągniemy sukces. 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *