Case study kampania SEO dla sklepu z odzieżą damską

Case study: kampania SEO dla sklepu z odzieżą damską

W artykule opiszę krótkie studium przypadku realizowanej przez nas kampanii SEO dla nowo powstałego sklepu z odzieżą damską.

Jak już wspomniałem, sklep był nowy, zbudowany od początku na platformie Magento, uruchomiony online w lutym 2015 roku. Kampania SEO dla sklepu rozpoczęła się z początkiem maja 2015 roku. Przy sklepie nie były wcześniej prowadzone żadne działania SEO.

Etap I – Optymalizacja SEO

Pierwszym naturalnym etapem rozpoczęcia kampanii SEO dla sklepu była jego odpowiednia optymalizacja SEO, która została wykonana na podstawie wcześniej wykonanego przez nas audytu SEO. Trzeba tu jednak dodatkowo podkreślić, że optymalizacja SEO sklepu to proces ciągły i zmiany w sklepie są wprowadzane na bieżąco.

Kluczowe zmiany obejmowały m.in.:

  • optymalizację Meta Tagów wszystkich podstron w sklepie (tytuły oraz opisy podstron);
  • optymalizację nagłówków wartościujących H;
  • optymalizację opisów grafik (teksty alternatywne ALT);
  • wprowadzenie opisów danych strukturalnych;
  • wprowadzenie adresów kanonicznych;
  • zwiększenie szybkości ładowania się sklepu;
  • wzbogacenie kluczowych podstron o dodatkową, unikalną treść.

Docelowa optymalizacja sklepu zakończyła się po około miesiącu prac programistycznych – dodatkowe, drobne zmiany (m.in. dodatkowe treści na nowych podstronach), wprowadzane były na bieżąco w trakcie już prowadzenia kampanii SEO.

Etap II – Link Building

Po wprowadzeniu kluczowych zmian optymalizacyjnych, można było przystąpić do kolejnego etapu kampanii SEO. Etapem tym był link building, czyli pozyskiwanie wartościowych odnośników do sklepu.

Kluczowe źródła pozyskiwania odnośników to:

  • publikacje w wartościowych, tematycznych serwisach;
  • wartościowy marketing szeptany na forach dyskusyjnych;
  • inne źródła m.in. wartościowe katalogi stron i firm.

Dodatkowo przedstawiam wykres obrazujący jak wyglądał przyrost odnośników przychodzących do sklepu w przeciągu kilkunastu miesięcy – przypominam, że kampania SEO rozpoczęła się w maju. Wykresy wygenerowane poprzez narzędzie Ahrefs, które monitoruje każdego dnia linki przychodzące do serwisów.

przyrost linków przychodzących
 

Efekty kampanii SEO

Efekty prowadzenia kampanii SEO po okresie 6 miesięcy (maj 2015 – październik 2015):

  • wzrost odwiedzin z wyników naturalnych Google (zauważalny dynamiczny wzrost po ok. 3-4 miesiącach)

wzrost odwiedzin z wyników naturalnych Google
 

  • lepsze pozycje sklepu na konkretne słowa kluczowe (bardzo konkurencyjne frazy oraz na tzw. długi ogon)

lepsze pozycje sklepu na konkretne słowa kluczowe
 

  • wzrost widoczności sklepu/domeny w wynikach naturalnych Google (wykres wygenerowany poprzez narzędzie SemStorm, które monitoruje codziennie kilka milionów słów kluczowych w wynikach Google)
wzrost widoczności sklepu w wynikach naturalnych Google

Podsumowanie

Przy dość dużej i konkurencyjnej branży jaką jest branża odzieży damskiej, udało nam się uzyskać zadowalające efekty w stosunkowo szybkim czasie – biorąc pod uwagę szczególnie to, że sklep był nowy i nie były prowadzone przy nim żadne działania SEO. Efekty te miały przełożenie na konkretne i mierzalne zyski w postaci zwiększonej sprzedaży w sklepie.

Autor artykułu:Wojciech Przekop

Head of SEO w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

Komentarze

12 wypowiedzi:
  1. „wykres wygenerowany poprzez narzędzie SemStorm, które >>monitoruję<< codziennie kilka milionów słów kluczowych w wynikach Google"
    Monitorujesz kilka mln fraz czy SEMSTORM monitoruje? :).

  2. Branża odzieżowa do łatwych nie należy, dlatego dobranie strategi musi być odpowiedno przemyślane. Sama optymalizacja i link building nie wystarczy. Do tego warto zawsze dokładać marketing szeptany i social media, które wymieniliście w wpisie. Zawsze to dodatkowe źródło ruchu i wspomaganie pozycjonowania

    1. Zgadzam się – zawsze może być lepiej 🙂 Prawda jest taka, że w artykule nie napisałem nic o budżecie (celowo, aczkolwiek wahałem się do końca), a jakby nie było jest to istotna kwestia… Napiszę tylko tyle, że jest niepowalający 🙂

      1. o i tu jest cały efekt wow, bo zrobic można dużo, ale przy skromnym ?(polskim) budżecie to już inaczej, dlatego zawsze lubię podanie przyblizonych nakładów choćby jak przy wycenach domen dolne X.XXX PL lub średnie x.xxx PLn 😉

  3. Wszędzie tylko to samo „wartościowe linki” których nigdy nikt nie widział a każdy o nich mówi, plus optymalizacja tytułów i treści jakie to „branżowe”

  4. Również zajmuję się sklepem internetowym. Mam case study z okresu niemal czterech lat, niestety tylko na użytek własny. Dało mi to sporo doświadczenia. Optymalizacja, unikalność, naturalny linkbuilding daje spore efekty. Są wzloty, upadki, dostosowania pod zmiany w algorytmach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *