Rozszerzone reklamy i Aktualizacje AdWords

Ostatnio gigant z Mountain View wziął się do roboty i zaczął wprowadzać aktualizację w AdWords. Jedną z ostatnich ważniejszych aktualizacji jest niewątpliwie poprawa tworzenia reklam tekstowych w wyszukiwarce Google, która pozwala na wykorzystanie większej ilości znaków. Niżej postaram się opisać ostatnie aktualizacje, które zostały zaimplementowane w AdWords i wspomnę też o planowanych aktualizacjach Google.

I. Rozszerzone reklamy AdWords

Standardowe reklamy tekstowe, dostępne będą tylko do 26 października 2016 roku. Niestety nie ma jeszcze oficjalnej informacji co się stanie z reklamami w starym systemie, lecz Google zapewnia, że będą nadal wyświetlane, tylko nie wiadomo jaka będzie skuteczność takiej reklamy.

Zasadnicza zmiana w reklamach tekstowych to nowe formaty, które umożliwiają umieszczenie jeszcze większej ilości znaków. Rozszerzone reklamy daję nam więcej swobody i cechują się następującymi zasadami:

Pole Maks. długość
Nagłówek 1: 30 znaków
Nagłówek 2: 30 znaków
Tekst reklamy: 80 znaków
Ścieżka URL: po 15 znaków każda
Wygląd reklamy w wyszukiwarce:

Jak utworzyć rozszerzone reklamy?

Proces tworzenia rozszerzonych reklam tekstowych zasadniczo się nie zmienia, lecz widok tworzenia reklamy został całkowicie zmieniony. Oczywiście jest możliwość utworzenia standardowej reklamy, jednakże funkcja ta będzie dostępna tylko do października, aby przejść na stary system tworzenia reklam wystarczy nacisnąć na „Przełącz z powrotem na standardowe reklamy tekstowe”.

Aktualny widok tworzenia rozszerzonej reklamy tekstowej:

Zaznaczenie_094

Opis z ograniczeniem do 80 znaków, daje nam możliwość stworzenia bardziej szczegółowej reklamy, co na pewno ma wpływ na jej skuteczność. Z informacji Google wynika, że rozszerzona reklama tekstowa może poprawić skuteczność nawet do 20% w stosunku do standardowej reklamy (statystyka jest oparta na testach A/B przeprowadzonych przez Google). Więcej informacji na temat nowego systemu tworzenia reklam znajdziemy w Przewodniku po rozszerzonych reklamach tekstowych.

II. AdWords pozbywa się „Kliknięć z konwersją”

Kliknięcia z konwersją zostaną trwale wycofane z panelu AdWords, ta funkcjonalność liczy każde kliknięcie, które prowadzi do co najmniej jednej konwersji. Dla przykładu klient, który przeszedł na stronę poprzez reklamę AdWords i zrealizował jedną konwersję, a następnie zrealizował kolejną, w tym przypadku „Kliknięcia z konwersją” zliczą do swoich statystyk tylko jedną konwersję. Główną metodą pomiaru skuteczności zostaną „Konwersje”, które oferują dużo więcej możliwości niż ich poprzednik. Obecna technologia śledzenia konwersji bardzo się rozwinęła, dlatego Google postanowiło pozbyć się tej funkcjonalności z panelu AdWords, po to aby ich narzędzie było łatwiejsze w użytkowaniu. Nowy model mierzalności konwersji daje więcej możliwości śledzenia skuteczności kampanii, np. zlicza konwersje na różnych urządzeniach.

Wszyscy Ci co korzystali z „Kliknięcia z konwersją” do określania stawek docelowego CPA lub ulepszonego CPC, powinni się zapoznać z przewodnikiem pomocy Google AdWords. Od września ta funkcja zostanie definitywnie wycofana i nie będzie możliwości umieszczenia statystyk „Kliknięć z konwersją” w raportach AdWords.

III. Redesign AdWords

Google planuje wprowadzić nowy interfejs AdWords, sam sposób prowadzenia kampanii się nie zmieni, zaś nowa szata graficzna panelu ma być przede wszystkim bardziej intuicyjna i estetyczna. Dzięki tej aktualizacji specjaliści od marketingu internetowego, zaoszczędzą sporo czasu na szukaniu najistotniejszych statystyk prowadzonych kampanii.

W nowym interfejsie AdWords, będziemy mieli możliwość dostosowania widoku kampanii. Oznacza to, że jeśli reklamodawca nie wykorzystuje kampanii remarketingowej to konfiguracja tej kampanii nie zostanie wyświetlona w panelu AdWords. Proces tworzenia kampanii, również ulegnie zmianie, standardowo nie będzie możliwości wyboru typu kampanii, tą funkcję zastąpi przycisk „+”. Następnie kreator tworzenia kampanii zapyta nas, czym ma się charakteryzować nasza kampania: konwersje, instalacja aplikacji, konwersje telefoniczne. Oczywiście będzie dostępna funkcja pominięcia kreatora i wrócenie do starej metody tworzenia kampanii.

Jeden z Polskich ekspertów AdWords, Maciej Lewiński pochwalił się na swoim Twitterze, że uzyskał dostęp do demonstracyjnej wersji nowego interfejsu AdWords, oraz udostępnił zdjęcie panelu. Niestety pozostali reklamodawcy będą musieli jeszcze poczekać na aktualizacje ich paneli AdWords, wprowadzenie zmian zaplanowane jest na 2017 rok.

CnKA6qGWAAAKx-2

Źródło: https://twitter.com/lewwwin

 

Autor artykułu:Marcin Stankiewicz

Certyfikowany specjalista Google AdWords i Google Analytics.

Komentarze

6 wypowiedzi:
  1. Dobrze, że Google w końcu wprowadził nowy format reklam rozszerzonych, które nie tylko są zoptymalizowane pod urządzenia mobile, ale także i co bardzo ważne, dają więcej miejsca na tekst:)

  2. ANowe rozszerzone reklamy tekstowe uwzgledniaja zarowno potrzeby uzytkownikow, jak i reklamodawcow. Ci pierwsi otrzymuja wiecej informacji jeszcze przed kliknieciem w reklame, a specjalisci AdWords moga sie wykazac wieksza kreatywnoscia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *