Canonical

Rel Canonical jest określeniem znanym także jako: rel=canonical, tag rel canonical, canonical tag, canonical url tag i link canonical tag. Bez względu na nazewnictwo istnieje jedna definicja.

Rel Canonical to metatag, który umieszcza się w nagłówku dokumentu HTML, czyli podstrony. Inaczej mówiąc – jest to atrybut znacznika w nagłówkach witryn internetowych. Informuje wyszukiwarkę, który URL jest oryginalny (kanoniczny). Jest to skuteczna metoda ograniczania problemu, jakim jest duplicate content.

Przykład canonical tag

Do jednej strony internetowej prowadzi często kilka linków o identycznej lub niemal identycznej treści, np.:

http://przykladowa.strona.pl/artykuly.php?kategoria=zdrowie

http://www.przykladowa.strona.pl/artykuly.php?kategoria=zdrowie (podstrony są często dostępne również z adresu www)

http://przykladowa.strona.pl/artykuly.php?kategoria=zdrowie/print (wersja podstrony do druku)

W celu uniknięcia duplicate content rel=canonical może być zamieszczony w nagłówkach każdej z przedstawionych wyżej stron.

Rel canonical nie jest dyrektywą, która zobowiązuje wyszukiwarki do wyświetlania wskazanej strony, jest wyłącznie sugestią. Sugestia podana w rel=canonical będzie skuteczna tylko, gdy wskazana strona została już zaindeksowana przez wyszukiwarkę. Jeśli jeszcze nie jest zaindeksowana, wtedy sugestia zawarta w rel=canonical zostanie rozważona po indeksacji.

Zobacz:
1. Optymalizacja Magento – 10 popularnych błędów SEO

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij