Content marketing

Content marketing – inaczej tzw. marketing treści – forma strategii polegającej na pozyskiwaniu klientów za pomocą wartościowych i interesujących treści dopasowanych do ich potrzeb oraz oczekiwań. Pojęcie odnosi się do treści, a właściwie różnorodnych materiałów, które są publikowane i rozpowszechniane poprzez Internet.

Przykładowe narzędzia content marketingu

  • artykuły,
  • poradniki,
  • raporty,
  • e-booki,
  • newslettery,
  • infografiki,
  • webinaria,
  • wideo,
  • podcasty,
  • blogi,
  • social media,
  • wirtualne konferencje.

Celem publikowania wymienionych materiałów jest przekazywanie internautom rzetelnych i pomocnych treści związanych z obszarem działalności danej firmy, co wywołuje ich zaangażowanie i zapewnia obustronne korzyści. Content marketing stanowi doskonałe narzędzia budowania solidnej i dobrze zorientowanej w swojej dziedzinie marki. Poprzez publikowanie pełnowartościowych artykułów i poradników z danej branży można w prosty sposób stworzyć wizerunek profesjonalisty. Content marketing jest wykorzystywany do zwiększania ilości wyświetleń danej strony, a więc do umacniania pozycji witryny w wynikach wyszukiwarek. Wyszukiwarki są przychylne tekstom wysokiej jakości, dlatego marketing treści jest niekiedy nawet bardziej ceniony niż klasyczne SEO. Treści o dużej wartości pracują na siebie nieustannie i powodują wzrost popularności marki wśród internautów.

Korzyści content marketingu

  • promocja marki/firmy/produktów/usług,
  • podkreślenie zalet marki i wyróżnienie na tle konkurencji – budowanie świadomości marki w Internecie,
  • umacnianie pozycji strony www w rankingach wyszukiwarek, czyt. pozycjonowanie stron,
  • zwiększanie ruchu na stronie internetowej,
  • pozyskiwanie nowych klientów.

Zobacz:
1. Case study: efekty kampanii SEO dla producenta bielizny damskiej
2. Case study: kampania SEO dla sklepu z odzieżą damską

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij