Dopasowanie słów kluczowych

System Google AdWords wyświetla reklamy w wyszukiwarce na podstawie wpisanego przez użytkownika zapytania. Za pomocą 4 dostępnych dopasowań słów kluczowych możemy kontrolować, które wyszukiwania będą powodować wyświetlenia reklamy.

Typy dopasowania słów kluczowych

Każdy typ dopasowania słów kluczowych w Google AdWords zapisywany jest z innym symbolem:

  • dopasowanie przybliżone = słowo kluczowe
  • modyfikator dopasowania przybliżonego = +słowo +kluczowe
  • dopasowanie do wyrażenia = „słowo kluczowe”
  • dopasowanie ścisłe = [słowo kluczowe]

Dopasowanie przybliżone

Dopasowanie przybliżone jest domyślną opcją na koncie Google AdWords. Na liście słów kluczowych frazy w dopasowaniu przybliżonym zapisujemy bez żadnych dodatkowych znaków. Jest to najbardziej ogólne dopasowanie, które powoduje wyświetlanie reklam po wpisaniu danego słowa kluczowego, trafnych odmian, synonimów, fraz z błędną pisownią czy w liczbie mnogiej.

Przykład:
Słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym: damskie buty sportowe
Reklama będzie wyświetlać się na poniższe zapytania:

  • polecane damskie buty sportowe
  • buty sportowe dla kobiet do biegania
  • damskie obuwie sportowe
  • sportowe damskie buty sklep internetowy

Modyfikator dopasowania przybliżonego

Ten typ dopasowania umożliwia kontrolę nad dopasowaniem przybliżonym. Po zastosowaniu modyfikatora „+” przed słowem kluczowym zawężamy wyświetlanie frazy. Reklamy wyświetlają się w wyszukiwarce po wpisaniu danego wyrażenia, jego zbliżonych odmian, niezależnie od kolejności w jakiej się pojawią. Odmiany nie będą jednak obejmować synonimów i podobnych wyszukiwań.

Przykład:
Słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym: +damskie +buty +sportowe
Reklama będzie wyświetlać się na poniższe zapytania:

  • polecane damskie buty sportowe
  • sklep internetowy damskie buty sportowe
  • tanie damskie buty sportowe marki nike
  • sportowe buty damskie do biegania

Dopasowanie do wyrażenia

W dopasowaniu do wyrażenia słowo kluczowe zapisujemy w cudzysłowie. Reklamy będą wyświetlać się po wpisaniu frazy, która będzie zawierać w sobie dokładnie te słowo kluczowe oraz gdy dopiszemy jakieś wyrażenia przed lub po frazie. W porównaniu do poprzednich dopasowań zawężamy zacznie zakres wyświetlania, ponieważ reklamy nie będą się wyświetlać na podobne wyrażenia, synonimy oraz gdy rozdzielimy frazę.

Przykład:
Słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym: “damskie buty sportowe”
Reklama będzie wyświetlać się na poniższe zapytania:

  • tanie damskie buty sportowe
  • damskie buty sportowe sklep internetowy
  • damskie buty sportowe do biegania

Dopasowanie ścisłe

Dopasowanie ścisłe jest najwęższym typem dopasowania w systemie Google AdWords. Słowa kluczowe wprowadzane są w nawiasach kwadratowych. Reklamy w tym typie dopasowania będą wyświetlane tylko wtedy, gdy zapytanie będzie zawierać dokładnie daną frazę lub jego najbliższe odmiany. Reklama nie będzie się wyświetlać gdy w zapytaniu po lub słowie kluczowym pojawią się dodatkowe frazy.

Przykład:
Słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym: “damskie buty sportowe”
Reklama będzie wyświetlać się na poniższe zapytania:

  • damskie buty sportowe

Wykluczające słowa kluczowe

Wyświetlanie reklam na wybrane frazy w różnych dopasowaniach można kontrolować używając wykluczających słów kluczowych. Po dodaniu wybranych haseł jako słowa wykluczające reklamy nie będą się pojawiały na zapytania zawierające wybrane frazy. Pozwala to ograniczyć wyświetlanie reklam na nietrafione słowa, a tym samym uniknąć nieefektywnych kliknięć w reklamę.

Zobacz:
1. Ile kosztuje kampania AdWords?

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij