Google Analytics

Google Analytics jest narzędziem analitycznym udostępnionym przez firmę Google, które umożliwia monitorowanie ruchu na stronach internetowych. Właściciele witryn lub osoby zarządzające nimi otrzymują wiele cennych informacji o ich użytkownikach oraz podejmowanych przez nich działaniach.

Google Analytics zbiera dane z określonej strony, na której został umieszczony odpowiedni skrypt, ale można go również podłączyć do Google Adwords i Google Search Console, dzięki czemu uzyska się szczegółowe informacje pochodzące z tych systemów.

Korzystanie z zaawansowanego narzędzia analitycznego Google Analytics jest bezpłatne, jeżeli ilość odwiedzin strony internetowej nie przekracza 5 milionów w ciągu miesiąca. Uzyskane dane są wyświetlane w czytelnej formie niewymagającej zaawansowanej wiedzy. Intuicyjny interfejs ułatwia dostęp do pożądanych analiz.

Google Analytics generuje raporty dotyczące m.in.:

  • użytkowników – liczba, wiek, lokalizacja, a także, czy użytkownik po raz pierwszy odwiedza stronę czy wcześniej już z niej korzystał,
  • aktywności użytkowników w czasie rzeczywistym,
  • treści prezentowanych na stronie www – ilość odwiedzin oraz ilość przeglądanych podstron i czas spędzony na każdej z nich,
  • urządzeń, na których przeglądana jest strona – laptop, smartfon itp., a także rodzaje systemów operacyjnych i przeglądarek internetowych,
  • pozyskiwania użytkowników, czyli w jaki sposób odbiorcy strony trafili na nią – wyszukiwarki i słowa kluczowe, kampanie reklamowe, płatne i bezpłatne formy wyszukiwania.

Narzędzie Google Analytics mieści się pod adresem https://www.google.com/analytics/.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij