Google Panda

Google Panda to algorytm skoncentrowany na zwiększaniu widoczności witryn wyróżniających się wysoką jakością treści. Stanowi odpowiedź na rozpowszechnianie się stron o mało wartościowych treściach, które często są kopiowane lub przybierają formę krótkich i nic nie wnoszących tekstów.

Google Panda po raz pierwszy został zastosowany w Stanach Zjednoczonych w lutym 2011 roku, a w Polsce pojawił się tego samego roku w sierpniu. Algorytm ocenia daną witrynę w podobny sposób, w jaki zrobiłby to użytkownik.

Google Panda ocenia m.in.:

  • czy informacje zawarte na stronie są godne zaufania,
  • czy przekazywane treści są unikalne i wartościowe,
  • czy strona jest prowadzona w sposób profesjonalny,
  • czy strona stanowi źródło informacji, na które można się powoływać,
  • czy na podstronach znajdują się ewidentne błędy,
  • czy na stronie pojawiają się agresywne reklamy.

Właściciele serwisów prowadzonych w należyty sposób nie powinni obawiać się o obniżenie pozycji swojej strony w rankingu wyników wyszukiwania, ale jeżeli występują na niej pewne błędy wyśledzone przez algorytm Google Panda, wówczas jej widoczność może zostać diametralnie ograniczona. W celu uniknięcia problemu z Pandą należy dbać, aby zawartość strony była przeznaczona dla użytkowników serwisu, a nie dla robotów wyszukiwarek.

Google Panda

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij