Google Pingwin

Google Pingwin to algorytm wprowadzony w celu ograniczenia działalności stron nieprzestrzegających wytycznych Google. Jego zadaniem jest zmniejszenie widoczności witryn pozycjonowanych nieetycznymi metodami.

Google Pingwin został stworzony po algorytmie Google Panda. Po raz pierwszy został zastosowany w kwietniu 2012 roku.

Google Pingwin wymierzony jest w:

  • systemy wymiany linków i wszelkie wykorzystanie nienaturalnych linków z niskiej jakości stron,
  • nieprawidłowe optymalizowanie strony poprzez umieszczanie w treści nadmiernej ilości słów kluczowych – tzw. przeoptymalizowanie.

Google Pingwin zwalcza taktyki pozycjonowania i optymalizacji stron zaliczane do black hat SEO. Podobnie jak w przypadku Google Panda, algorytm Google Pingwin zwraca uwagę na zawartość strony, ale tym razem nie skupia się na całej treści, lecz wyłącznie na działaniach niezgodnych z wytycznymi Google. Dlatego należy bardzo uważać na systemy wymiany linków, które cieszą się sporą popularnością w Polsce. Ze względu na ofertę dużej ilości linków zwrotnych z niskiej jakości witryn, istnieje duże prawdopodobieństwo, że algorytm to wyłapie, a strona znacząco spadnie w rankingu wyszukiwań.

google pingwin

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij