Long tail

Long tail, czyli długi ogon, to pojęcie, które zostało rozpowszechnione przez Chrisa Andersona w publikacji „The Long Tail”. Jest to koncepcja ekonomiczna związana z marketingiem internetowym, a przede wszystkim z pozycjonowaniem sklepów internetowych.

W ściśle ekonomicznym znaczeniu długi ogon oznacza sprzedaż dużej ilości produktów niszowych w stosunku do produktów topowych, co powoduje, że rynek produktów niszowych jest większy. Produktów niszowych może być nieskończenie wiele w sprzedaży internetowej ze względu na brak ograniczeń w zakresie przechowywania towaru. W sprzedaży tradycyjnej sprawdza się zasada Pareto – 20% produktów generuje 80% zysków. Natomiast w sprzedaży internetowej sprawdza się zasada długiego ogona, czyli sprzedaż jak największej ilości produktów niszowych.

Koncepcja long tail odnosi się również do pozycjonowania. Długi ogon to termin określający rzadko wyszukiwane frazy kluczowe. Są tanie i pozyskują mniej kliknięć w witrynę. Jednak mają duże znaczenie, ponieważ przyciągają bardziej pożądanych użytkowników, którzy są potencjalnymi klientami. Dzieje się tak dlatego, że rzadkie frazy są mocno skonkretyzowane, więc stosują je osoby, które dokładnie wiedzą, czego szukają. W rezultacie frazy kluczowe z długiego ogona generują znaczną część ruchu na stronie. Pożądane frazy to uściślone nazwy produktów lub typów usług. Duży i wartościowy ruch na stronie uzyskuje się najczęściej przez umieszczanie wartościowych treści w serwisie.

Zobacz:
1. Po co firmie pozycjonowanie strony w Google?

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij