System wymiany linków (SWL)

System wymiany linków – w skrócie SWL – jest określany również mianem programu wymiany linków. Specjalna platforma skupia osoby posiadające witryny i umożliwia publikację linków na ich stronach. Linki muszą mieć ściśle określoną postać. System zapewnia uzyskanie linków przekierowujących na daną stronę internetową w naprawdę niedługim czasie. W zakresie dowolnego systemu wymiany linków dochodzi do automatycznego zamieszczania linków na zgłoszonych do systemu stronach. Program służy do podnoszenia pozycji danej witryny w rankingach wyszukiwarek. Niestety korzystanie z SWL jest ryzykowne, ponieważ wyszukiwarki nie tolerują tego rodzaju działań. Google coraz skuteczniej blokuje działania, które można zaliczyć do tzw. Black Hat SEO. Konsekwencją wykrycia użycia systemu wymiany linków przez algorytm Google jest nałożenie filtra na linkowaną witrynę. W przypadku podjęcia decyzji o korzystaniu z programu warto zadbać o to, aby ilość linków pozyskiwanych z systemu stanowiła jedynie niewielki odsetek pozyskiwanych linków. Należy pamiętać o dywersyfikacji linków, w przeciwnym razie korzystanie z SWL będzie działać na niekorzyść pozycjonowanej witryny.

Rodzaje systemów wymiany linków

  • rotacyjne – systemy, które umieszczają linki rotacyjnie na losowo wybranych stronach. Zgodność tematyczna charakteryzuje się sporą rozpiętością,
  • stałe – systemy, które dane linki umieszczają na stałe na stronach (bez rotacji).

Publikacja własnych linków przez użytkowników systemu wymiany linków jest możliwa za pomocą określonej waluty, a najczęściej punktów, które można uzyskać na kilka sposobów:

  • zgłaszając do systemu swoją witrynę lub nawet kilka witryn i pozwalając na umieszczanie na nich linków pozostałych użytkowników,
  • zapraszając nowych użytkowników i w ramach programu partnerskiego uzyskując w ten sposób punkty,
  • dokonując zakupu punktów za gotówkę.

Systemy wymiany linków posiadają ściśle określone wytyczne dotyczące przyznawania punktów, a pod uwagę brane są najczęściej następujące czynniki:

  • PageRank strony,
  • ilość zaindeksowanych stron w Google,
  • ilość linków na danej witrynie,
  • ilość linków wychodzących,
  • ilość linków przychodzących.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij