4 błędy w Google Ads, które mogą marnować Twój budżet

4 błędy w Google Ads, które mogą marnować Twój budżet

Google Ads to potężne narzędzie reklamowe, które może wynieść marketing firmy na zupełnie inny poziom, zapewniający bardzo duże korzyści. By jednak tak się stało, musimy unikać podstawowych błędów początkujących, które prowadzą do wyzerowania budżetu reklamowego. Co to za błędy?

Brak precyzyjnego targetowania – reklama trafia do złych odbiorców

Google Ads daje nam bardzo szczegółowe opcje kierowania reklamy w stronę danego odbiorcy. To niezwykle istotny element konfigurowania kampanii, który w dużej mierze determinuje jej sukces i rentowność. Aby jednak w ogóle wystartować z Google Ads, warto zadać sobie pytanie – „Po co w ogóle to robimy?”.

Jeśli kampanii nie przyświeca żaden konkretny, miarodajny cel, to w jaki sposób chcemy ustalić precyzyjną grupę odbiorców? Brak konkretnych wytycznych w tym obszarze skutkuje wyświetleniem reklamy osobom, które w ogóle nie są zainteresowane naszą ofertą i na pewno nie klikną w link, co dla nas oznacza jedno – przepalenie budżetu. By kampania Google Ads miała sens, musimy dokładnie określić, do kogo reklama ma trafić. Pod uwagę należy wziąć szereg czynników, począwszy od płci, wieku i lokalizacji, aż po zwyczaje zakupowe i schemat zainteresowań. To sprawi, że kampania będzie trafiona i osoby realnie zainteresowane naszymi produktami lub usługami będą miały jeszcze jeden dodatkowy bodziec zakupowy.

Źle dobrane słowa kluczowe – za szeroko, za wąsko, nieodpowiednio

Prowadzenie kampanii Google Ads opiera się w dużej mierze o wybór odpowiednich słów kluczowych, które pozwolą ustalić, kiedy reklama ma zostać wyświetlona. Dlatego tak istotne jest, by przed rozpoczęciem kampanii w bardzo dokładny sposób zbadać reklamowany obszar i ustalić, które frazy najlepiej oddadzą intencję użytkowników szukających danego produktu lub usługi.

Jednocześnie warto wrócić do podstaw projektowania słów kluczowych i pamiętać, że dobieranie fraz musi być zawsze wyważone pod kątem konkurencyjności, długości i kosztów. Fraza „myszki komputerowe” wyświetli się bardzo szerokiej grupie odbiorców niezainteresowanych zakupem, podczas gdy fraza „profesjonalne myszki komputerowe bezprzewodowe Lublin dla leworęcznych”, choć skuteczna, zapewni relatywnie niewielką liczbę wyświetleń. Dobre słowo kluczowe powinno być nie za szerokie, nie za wąskie, a także odpowiednio dopasowane do trendów i stylu wyszukiwania naszej grupy docelowej.

Agencja digital marketing

Niewłaściwe ustawienia stawek – przepalanie budżetu lub brak wyników

Google Ads to sposób reklamowania swoich produktów i usług, w którym już na początku będziemy musieli ustalić budżet kampanii i zweryfikować, czy taka stawka za kliknięcie w istocie będzie dla nas inwestycją, która może się zwrócić. Praktyka pokazuje, że samodzielne ustawienie stawek kampanii na początku może być bardzo dużym wyzwaniem, które prowadzi do dwóch finałów. Jeden to błyskawiczne przepalenie budżetu, drugi to oszczędne dysponowanie budżetem, który i tak nie generuje wartościowych wyników.

W tym aspekcie praktyka czyni mistrza, ale nie zawsze chcemy uczyć się na własnych błędach lub najzwyczajniej nie mamy na to czasu. Rozwiązanie? Agencja digital marketing, z pomocą której już nasza pierwsza kampania zostanie zaprojektowana, skonfigurowana i odpalona w sposób prawidłowy, dostosowując wszystkie parametry do budżetu, naszych potrzeb i celów, które chcemy osiągnąć.

Słaba jakość reklam – niski wynik jakości, wyższe koszty

Słaba jakość reklam to ukryty wróg Google Ads, który nie zawsze zidentyfikowany, może psuć efekty nawet najlepiej przemyślanej kampanii Google. Tutaj również pomoże nam agencja doświadczona w prowadzeniu tego typu aktywności promocyjnych, jednak samodzielnie musimy zastanowić się nad tym, czy takie obszary jak:

  • optymalizacja strony pod kątem konwersji,
  • odpowiednie kierowanie użytkowników na daną podstronę,
  • zachowanie spójności pomiędzy reklamą i stroną,
  • jakość grafiki,
  • unikalność i atrakcyjność treści

zostały przez nas zaopiekowane. Jeśli tak, możemy uznać, że ogólna jakość naszej kampanii jest na odpowiednim poziomie, a nam pozostaje jedynie monitorować wyniki i czekać na pożądane rezultaty.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *