Aktualizacja wytycznych Google dot. publikowania grafik

Aktualizacja wytycznych Google dot. publikowania grafik

Google raczej nie ma w zwyczaju często aktualizować swoich wytycznych dla webmasterów. Jednak czasem to się zdarza… Zobaczmy czego dotyczą nowe wytyczne odnoszące się do publikowania grafik.

Google sugeruje, aby przy publikowaniu grafik koncertować się przede wszystkim na użytkowniku, a nie robocie wyszukiwarki. Bardziej konkretne porady możemy opisać skrótowo w następujący sposób:

  • Postaraj się o odpowiedni kontekst grafiki – grafika dobrana powinna być tematycznie do danej treści.
  • Umieszczaj grafikę w odpowiednim miejscu – dobrą praktyką jest otaczanie grafiki tekstem, którego zdjęcie dotyczy, przy jednoczesnym zadbaniu o obecność w tym tekście fraz kluczowych.
  • Nie umieszczaj ważnych tekstów na grafice – nie wszyscy (w tym narzędzia/roboty) mogą mieć możliwość odczytania tekstu umieszczonego na grafice.
  • Dbaj o jakość swojego serwisu – wysokiej jakości serwis to większa szansa na lepsze pozycje konkretnych obrazów w wynikach wyszukiwania grafik.
  • Zadbaj o serwis dostosowany do różnych urządzeń – grafiki powinny być dobrze wyświetlane zarówno na urządzaniach mobilnych jak i komputerach.
  • Utwórz dobrą strukturę URL dla obrazów – Google używa ścieżki adresu URL oraz nazwy pliku, aby ułatwić sobie zrozumienie grafiki.
  • Sprawdź tytuł i opis strony na której umieszczona jest grafika – tytuł i fragment opisu grafiki w wynikach wyszukiwania obrazów, Google automatycznie generuje używając wielu różnych źródeł dla tych informacji, w tym opisowych informacji z tytułu i opisu.
  • Dodaj dane strukturalne – Google Images obsługuje dane strukturalne dla następujących typów danych strukturalnych: Produkt, Wideo, Przepis.
  • Zoptymalizuj grafiki pod kątem prędkości – grafiki powinny szybko się wczytywać, będąc jednocześnie w zadowalającej jakości.
  • Zadbaj o jakość zdjęcia – zdjęcia o wysokiej jakości przemawiają do użytkowników bardziej niż niewyraźne i niejasne obrazy.
  • Dodawaj dodatkowe opisy/podpisy do grafik – każdy dodatkowy opis pomaga robotowi Google zrozumieć z czym związana jest grafika.
  • Uzupełniaj opis alternatywny/ALT grafik – Google wykorzystuje tekst alternatywny do zrozumienia tematu obrazu.
  • Używaj sitemap’y grafik – możesz podawać robotowi Google dokładne URLe obrazów, do których mógłby sam nie dotrzeć.
  • Zoptymalizuj obrazy pod kątem filtru SafeSearch – Grupuj obrazy tylko dla dorosłych we wspólnej lokalizacji URL, np. example.com/adult/image.jpg
  • Dodawaj metadane do stron dla dorosłych – jeśli publikujesz treści dla dorosłych, zalecamy dodanie do stron jednego z następujących tagów meta:

Źródło w języku angielskim: https://support.google.com/webmasters/answer/114016?hl=en

Autor artykułu:Wojciech Przekop

Head of SEO w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

Komentarze

3 wypowiedzi:
  1. Jeżeli wzbogaca się np. swoje artykuły grafikami dobrze jest znać właśnie podstawy jak powinny być one publikowane. Warto zatem co jakiś czas przypominać takie zasady 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *