Case study wzrost ruchu organicznego z Google o 413,22%. Zobacz efekty naszego pozycjonowania!

Case study: wzrost ruchu organicznego z Google o 413,22%. Zobacz efekty naszego pozycjonowania!

Przedstawiamy efekty pozycjonowania dla naszego klienta z bardzo trudnej i konkurencyjnej branży jaką jest branża rowerowa. Dzięki pozycjonowaniu firmy Mayko ruch z Google w sklepie wzrósł o 413,22%!

Szeroko rozumiana branża rowerowa, oprócz bardzo dużej konkurencji, charakteryzuje się również sezonowością. Za sezon w tej branży możemy uznać okres pomiędzy początkiem marca, a końcem września. Z punktu widzenia SEO jest to o tyle ważna informacja, że wszelkie działania związane z poprawą widoczności w Google, powinny być rozpoczęte z odpowiednim wyprzedzeniem. Na przykładzie naszego case’a zauważymy, że nie jest to proste (pozycjonowanie naszego klienta rozpoczęło się w trakcie sezonu), a na bardzo dobre efekty trzeba było odpowiednio długo poczekać. Jest to informacja skierowana głównie do mniej świadomych klientów agencji SEO, którzy oczekują często świetnych efektów już po kilku miesiącach działań pozycjonerskich – niestety (albo stety) czasy szybkich i trwałych efektów już dawno minęły. Pozycjonowanie strony czy sklepu to działanie ciągłe i długoterminowe, gdzie na zadowalające efekty możemy czekać nawet kilka lat.

Nasz klient to sklep internetowy z rowerami oraz akcesoriami do nich. Sklep online działa od 2009 roku, a nasze działania SEO rozpoczęły się w maju 2015 roku. Głównym celem naszych działań było/jest systematyczne zwiększanie widoczności sklepu w wynikach organicznych Google. Widoczność sklepu w momencie rozpoczęcia pozycjonowania wyglądała następująco.

pozycjonowanie sklepu internetowego z rowerami oraz akcesoriami do nich - stan początkowy
Źródło: SemStorm

Nasze działania SEO

Realizowane przez nas działania SEO możemy podzielić na dwa główne etapy. Pierwszym naturalnym etapem jak w każdej tego typu kampanii było wykonanie dokładnego audytu SEO. Wdrażając wytyczne z audytu klient zoptymalizował swój sklep pod kątem m.in.:

  • tytułów podstron,
  • wzbogacenia podstron o dodatkowe opisy,
  • rozmieszczenia nagłówków H,
  • opisów ALT grafik,
  • zwiększenia szybkości ładowania sklepu,
  • wprowadzenia adresów kanonicznych,
  • przebudowy mechanizmu filtrowania.

Szczególnie dwa ostatnie czynniki mają ogromne znaczenie przy dużych sklepach internetowych. Ich odpowiednia optymalizacja ma kluczowe znaczenie w sposobie w jaki robot Google indeksuje poszczególne podstrony sklepu. Co warte podkreślenia, optymalizacja sklepu to proces ciągły i również w przypadku tego klienta, poszczególne zmiany były wprowadzane na bieżąco.

Drugim etapem, trwającym do dnia dzisiejszego, jest link building, czyli zdobywanie wartościowych odnośników przychodzących. Każdego miesiąca realizujemy to zadanie zdobywając odnośniki ze źródeł tj.:

  • publikacje artykułów wraz z linkiem do sklepu w wartościowych serwisach zewnętrznych. Staramy się publikować artykuły w jak najbardziej powiązanych tematycznie serwisach, aby oprócz odnośnika, generować również bezpośrednie wejścia użytkowników do sklepu. Nie jest to łatwe zadanie i nie zawsze udaje się nam znaleźć serwisy o tematyce stricte rowerowej.
  • posty na forach dyskusyjnych, gdzie staramy się w jak najbardziej naturalny sposób “przemycić” odnośnik do konkretnych podstron sklepu.

To właśnie te dwa etapy, choć w sporym uproszczeniu, mają realny wpływ na pozycje każdego serwisu w wyszukiwarce Google.

Efekty naszego pozycjonowania

Przejdźmy do efektów i konkretnych danych liczbowych. W przeciągu 2 lat naszego pozycjonowania, sklep internetowy naszego klienta zanotował wzrost:

  • ruchu organicznego z Google o 413,22% (źródło: Google Analytics, okres 03.2015-05.2015 vs 03.2017-05.2017),
  • liczby nowych użytkowników o 377,67% (ten sam okres co powyżej),
  • widoczności na słowa kluczowe w TOP10 o 580% (źródło: SemStorm, okres 05.2015 vs 05.2017),
  • widoczności na słowa kluczowe w TOP50 o 204% (źródło: SemStorm, 05.2015 vs 05.2017),
  • pozycji na kilkaset konkretnych słów kluczowych.

Poniżej porównanie ilości sesji z wyników organicznych Google z okresu 01.03-31.05, z roku 2015 (pomarańczowy) i 2017 (niebieski).

porównanie ilości sesji z wyników organicznych Google z okresu 01.03-31.05, z roku 2015 (pomarańczowy) i 2017 (niebieski)
Źródło: Google Analytics

Poniżej porównanie liczbowe tych samych okresów.

porównanie liczbowe tych samych okresów
Źródło: Google Analytics

Do wzrostu ruchu w sklepie klienta przyczyniła się lepsza widoczność serwisu na coraz więcej słów kluczowych w TOP10 wyników Google. Poniżej wykres przedstawiający ilość słów kluczowych na jakie pojawia się sklep w TOP10 z całego okresu pozycjonowania.

wykres przedstawiający ilość słów kluczowych na jakie pojawia się sklep w TOP10 z całego okresu pozycjonowania
Źródło: SemStorm

Dodatkowo wykres przedstawiający ilość słów kluczowych na jakie sklep pojawia się w TOP50 wyników organicznych Google.

wykres przedstawiający ilość słów kluczowych na jakie sklep pojawia się w TOP50 wyników organicznych Google
Źródło: SemStorm

Poniżej wykres przedstawiający szacunkowy ruch z Google z całego okresu pozycjonowania. Jest to szacunkowy ruch na podstawie narzędzia Semstorm, który nie pokazuje konkretnych wartości jak Google Analytics.

wykres przedstawiający szacunkowy ruch z Google z całego okresu pozycjonowania
Źródło: SemStorm

Poniżej kilka przykładowych pozycji sklepu na konkretne słowa kluczowe i wykresy przedstawiające całą ich historię od czasu rozpoczęcia działań pozycjonerskich do dnia dzisiejszego. Na dzień dzisiejszy, monitorowanych jest około 300 słów kluczowych.

kilka przykładowych pozycji sklepu na konkretne słowa kluczowe i wykresy przedstawiające całą ich historię od czasu rozpoczęcia do dnia dzisiejszego
Źródło: Monitoring pozycji Stat4SEO

Podsumowanie

Współpraca z naszym klientem trwa od ponad 2 lat. To właśnie mniej więcej po tym okresie naszych systematycznych działań SEO, udało nam się uzyskać bardzo dobre efekty. Nie od razu, czyt. po kilku miesiącach, sklep naszego klienta zaczął generować znaczący wzrost ruchu z wyników organicznych Google. W dzisiejszych realiach pozycjonowania, liczy się cierpliwość i systematyczność, szczególnie w bardzo konkurencyjnych branżach.

Autor artykułu:Wojciech Przekop

Head of SEO w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

Komentarze

15 wypowiedzi:
    1. Michale, oczekujesz bardziej dogłębnej analizy. Skorelowane wykresy z GA i SEMSTORM (słowa kluczowe) pokazują wg mnie dość wyraźnie, że wzrost UU nie jest związany z „urośnięciem” rynku 🙂

    1. Budżet miesięczny z tych średnich – nie jest to ani kilka stówek, ani kilka tysięcy. Z mojej perspektywy, budżet mógłby być troszkę większy, szczególnie biorąc pod uwagę konkurencyjność branży. Możliwe, że przy większym budżecie takie efekty widzielibyśmy szybciej…

        1. precel preclowi nierówny i jeżeli mówimy o „preclach” w rozumieniu tego jak kiedyś one wyglądały to nie, nie używamy czegoś takiego.

          tematyczne pakiety? nie przypominam, żebyśmy kupowali coś np. ze sklepów SEO,

          katalogowanie? chyba było, ale mam tu na myśli te oczywiście „lepsze” katalogi, np. te od pozycjonuszy…

  1. jeszcze pytanie o sformułowanie „wartościowych serwisach zewnętrznych”

    czyli takie mające ruch i prawdziwych użytkowników jedynie czy głównie ? z domieszką fakowych / czyli tworzonych imitujących portale ale z praktycznie zerową wartością ?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *