Core Update – trafność treści, a nie jakość witryny

Core Update – trafność treści, a nie jakość witryny?

John Mueller z Google potwierdza, że aktualizacja „Core Update” z 7 marca miała związek z trafnością treści, a nie jakością samych witryn.

Podczas Hangouta, który odbył się 6 kwietnia John Mueller ujawnił, że aktualizacja z początku marca nie była wymierzona przeciwko witrynom niskiej jakości. Update dotyczył raczej trafności treści w obrębie witryny, rozumianej jako odpowiedź na konkretne zapytanie użytkownika.

W czasie Hangouta padło pytanie:

”If we have a site that was hit by the March 7th and 9th quality update that’s a legitimate site, it’s generating world-class quality content, getting lots of links — and it gets scraped. Now, after the update, the other scraper sites are ranking before us … what could we do to fix that?”

Odpowiedź Mueller’a:

”For the most part I think that can be kind of tricky because a lot of the updates that we make are more around relevance. Where we’re trying to figure out the relevance of certain queries, and not so much a matter of quality overall.

So that might be something where we don’t think your site is exactly relevant for those specific queries. It doesn’t mean it’s a bad site, it’s just not relevant for those specific queries. So that’s something that just happens to a lot of sites over times. They might be really high quality content but, over time, they’re just not seen as relevant in the overall picture of the web.

So I understand this is always kind of a tricky situation as a site owner because you want to figure out what you can do to get back into the previous situations.

Sometimes, especially when it comes to relevance, it’s not always the case that you did anything wrong that you need to change to get back. It’s just that things have changed.

So what I would recommend doing there is, on the one hand, try and get feedback from your users to figure out how they feel about your website and to try to really get objective feedback on what you could be doing differently or what you might want to target differently, or set up differently.

As always, with a lot of these changes in traffic, I also still recommend checking all of the technical details. Things like: Are we able to crawl all of your content? Are we able to index your content properly?

All of these things that could potentially change depending on these small changes that you sometimes make on a website. So really double check those as well.”

Mueller sugeruje między innymi, aby uzyskać jak najwięcej informacji zwrotnych od samych użytkowników w celu ustalenia co można poprawić na własnej witrynie. Wg mnie jest to jednoznaczne z tym, że to właśnie czynniki behawioralne mają już w tym momencie istotne znaczenie przy ustalaniu rankingu Google.

Cały Hangout można zobaczyć tu:

Autor artykułu:Wojciech Przekop

Head of SEO w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

Komentarze

3 wypowiedzi:
  1. „czynniki behawioralne mają już w tym momencie istotne znaczenie przy ustalaniu rankingu Google”

    Również przychylam się ku tej opinii, ale w dalszym ciągu nie można zapominać (nie można odpuszczać ;)) optymalizacji technicznej o której Mueller również pod koniec napomknął.

  2. Wygląda na to, ze ustalanie rankingu przez Google zaczyna mieć ręce i nogi. Im mniej będzie spamu i więcej przemyślanych treści tym bardziej wartościowy będzie Internet dla jego użytkowników 🙂

    1. Trudno się z Tobą nie zgodzić. Niemniej warto mieć na uwadze, że spam może przybywać. Zresztą zapewne doskonale wiesz, jak przedstawiają się realia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *