Czy w ostatnim czasie miał miejsce Halloween Update?

Na początku tego miesiąca na forum WebmasterWorld rozpoczęła się dyskusja odnośnie do tego, czy w okolicach Halloween, czyli 31 października, nie miała miejsce większa aktualizacja algorytmu Google. Członkowie forum zaczęli zwracać uwagę na zmiany, jakie dostrzegali w pozycjach swoich stron. Również inne osoby z branży SEO zaczęły wysuwać różne skargi. Niektóre z nich wrzucano nawet na główne forum Google Webmaster Help.

Spodziewano się, że domniemany update dotyczył konkretnej niszy, jak to było w przypadku Medic Update. Zmiany wiązano także z tzw. aktualizacjami widmo, których to istnieniu Google i tak jednoznacznie zaprzecza.

Tak samo było i w tym przypadku – Google zdementowało wszelkie plotki o ostatnich zmianach. W sumie możemy mu ufać, bo o wszelkich większych aktualizacjach zawsze informuje znacznie wcześniej. Należy też pamiętać, że mniejsze zmiany algorytmu mają miejsce każdego dnia.

Czy istnieją dowody na Halloween Update?

  • Dyskusje na Webmaster World

Na WebmasterWorld każdego miesiąca omawiane są ostatnie zmiany w rankingach. Kiedy zaczyna się nowy miesiąc, zakładany jest nowy wątek na forum. Należy zaznaczyć, że wszelkie dyskusje o zmianach mają miejsce każdego dnia. Nie są zatem same w sobie dowodem na większe aktualizacje od Google. Same zmiany mogą wynikać z najróżniejszych czynników jak choćby wspomniane codzienne zmiany w algorytmach.

Warto też zaznaczyć, że niektórzy członkowie forum zwracali uwagę na zmiany, które widzieli już od sierpnia, a nie od początku listopada. Jeszcze w większym stopniu wskazuje to na to, że ostatnie doniesienia mogą mieć związek z zupełnie innymi czynnikami.

  • Frazy kluczowe na długi ogon

Inne osoby biorące udział w dyskusji zwracały uwagę na zmiany w pozycjach na frazy kluczowe na długi ogon. Trudno jednak stwierdzić, aby był to dobry dowód na jakiekolwiek większe zmiany w algorytmach. Tego typu frazy z osobna są stosunkowo rzadko wyszukiwane. Trudno dlatego uznać zmiany z nimi związane za wiarygodne wskaźniki – w grę wchodzi przecież ich nieprzewidywalna natura.

Oprócz tego Danny Sullivan na Twitterze wspomniał o tzw. Neural Matching.

Neural Matching to algorytm od Google, który działa, wykorzystując najnowsze osiągnięcia sztucznej inteligencji. Potrafi on dlatego generować bardziej zróżnicowane rezultaty wyszukiwania. Dzięki niemu Google jest w stanie znacznie lepiej rozumieć powiązane synonimy danych fraz, a dzięki temu w lepszym stopniu pojmować intencję kryjącą się za danym zapytaniem.

Danny zaznaczył, że aż w 30% przypadków odpowiedzi na zapytania użytkowników Google udziela Neural Matching.

Czy miał więc miejsce Halloween Update?

Wszystkie przesłanki są bardzo niejasne, a do tego brakuje oficjalnego potwierdzenia od Google. W związku z tym szansa na to, że miałoby dojść w ostatnim czasie do większych zmian, jest raczej nikła. Ostatnie zmiany mogły mieć związek z czymś zupełnie innym.

Nie ma zatem sensu martwić się o to, że Google wprowadza jakieś podejrzane i ukryte zmiany w algorytmach.

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Może Ci się również spodoba

1 Odpowiedź

  1. Sylwia pisze:

    Pozycje fraz wahały się jeszcze w trzecim tygodniu listopada, ale teraz wszystko wraca do normy. Myślę, że koniec końców możemy mówić o fałszywym alarmie z związku z Halowe’en update.

Dodaj komentarz

You have to agree to the comment policy.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij