Google Moja Firma

Poradnik Google Moja Firma 2020 – optymalizacja wizytówki w Google Maps [AKTUALIZACJA]

Wizytówka w Google Moja Firma jest jedną z największych szans na bezpłatne zwiększenie widoczności Twojego biznesu w najpopularniejszej wyszukiwarce świata i świetnym uzupełnieniem pozycjonowania stron internetowych. Wciąż jednak wielu przedsiębiorców traktuje ten element po macoszemu, przez co tracą oni naprawdę spory potencjał na zdobycie nowych klientów. W poniższym poradniku znajdziesz odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące tej usługi, a także gotowe rozwiązania, które pomogą Ci zwiększyć szanse na wyświetlenie właśnie Twojej wizytówki potencjalnemu klientowi.

Czym jest Google Moja Firma?

Google Moja Firma jest w pełni darmowym narzędziem pozwalającym przedsiębiorcom zaistnieć w wyszukiwarce giganta z Mountain View. W jaki sposób? Google wyświetla wizytówki użytkownikom przeglądarki wpisującym frazy związane z danym biznesem. Dobrze skonfigurowana usługa Google Moja Firma nie wymaga dalszego wysiłku ze strony właściciela (chociaż nie do końca, o czym więcej potem) i może stać się filarem oraz punktem wyjścia strategii marketingowej szczególnie mniejszych i lokalnych biznesów.

wizytówka Google Moja Firma

Wizytówka pojawia się również przy wyszukiwaniu fraz lokalnych nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania.

wyniki wyszukiwania Google Moja Firma

Kto powinien stworzyć wizytówkę w Google Moja Firma?

Wizytówkę w Google Moja Firma powinien założyć każdy przedsiębiorca funkcjonujący w sieci! Założenie i konfiguracja usługi nie wymagają wiele czasu i umiejętności, a korzyści mogą być naprawdę duże. Google Moja Firma jest jednak polecana szczególnie małym i średnim firmom działającym na rynku lokalnym. Jest to dla nich często jedyna szansa na szybką i skuteczną walkę o wyświetlenie swojej oferty na pierwszej stronie wyszukiwania kosztem potężniejszej i dysponującym o wiele większym budżetem konkurencji.

Korzyści wynikające z posiadania wizytówki Google Moja Firma oraz potencjał usługi

Dobrze skonfigurowana wizytówka Google pozwala pojawiać się w Google na kilka głównych schematów wyszukiwanych fraz:

• brand
• brand + lokalizacja
• produkt + lokalizacja
• usługa + lokalizacja

Aby przestawić potencjał i korzyści płynące z założenia wizytówki w Google Moja Firma posłużę się przykładem typowego użytkownika wyszukiwarki internetowej szukającego restauracji w swojej okolicy za pomocą smartfona. Jako użytkownik wpisuję frazę „restauracja + nazwa miasta”. Dobrze skonfigurowana wizytówka pokaże użytkownikowi nie tylko nazwę i adres lokalu, ale również zdjęcia, godziny otwarcia, moją odległość od restauracji oraz ocenę, jaką wystawili mu poprzedni klienci. Wystarczy jedno kliknięcie, aby poznać bardziej szczegółowe dane kontaktowe oraz najczęstsze pytania i odpowiedzi. A to wszystko bez wejścia na stronę internetową lokalu! Czy potrzeba dalszej rekomendacji?

Jednak, aby w pełni wykorzystać potencjał Google Moja Firma, usługę należy poprawnie skonfigurować oraz oczywiście prawidłowo założyć. Jak to zrobić?

Założenie Google Moja Firma

Aby utworzyć usługę Google Moja Firma, należy posiadać konto Google, do którego usługa będzie przypięta. Najlepiej jeżeli skorzystasz z tego samego konta, na którym posiadasz firmową pocztę e-mail, a także usługi Google Analytics oraz Google Search Console. Dzięki temu wszystkie sprawy związane z prowadzeniem swej działalności w sieci załatwisz nie wylogowując się z niego. Poniżej wyjaśnienie krok po kroku procesy rejestracji.

1. Będąc zalogowanym na prawidłowym koncie Google należy wejść na adres URL https://www.google.com/business/ oraz kliknąć przycisk „ZACZNIJ TERAZ”. Przycisk poprowadzi Cię do podstrony, na której wstępnie skonfigurujesz wizytówkę.

 

Logowanie do Google Moja Firma

2. Pierwszą wymaganą czynnością jest wpisanie nazwy firmy. Nie musi być to pełna nazwa, pod którą prowadzisz działalność. Dobrym pomysłem jest zawarcie w nazwie słowa kluczowego, na które chcesz, aby wizytówka się wyświetlała. Pamiętaj jednak o tym, aby nie przesadzić. Nazwa typu „Tania, dobra i polecana restauracja węgierska XXX” zdecydowania odpada.

 

Założenie wizytówki Google Moja Firma

Jest możliwe, że Twoja firma widnieje już w Google np. poprzez umieszczenie informacji o niej na serwisach typu panoramafirm.pl. Jeżeli taka sytuacja ma miejsce, nie powinno się tworzyć konkurencyjnej wizytówki, a edytować obecną.

 

Wyszukiwanie firmy w Google Moja Firma

3. Kolejnym krokiem jest podanie głównej dziedziny, która jak najwierniej opisuje Twój biznes. Kategorie są z góry narzucone i na tym etapie możesz wybrać tylko jedną z nich. biznes. Kategorie są z góry narzucone i na tym etapie możesz wybrać tylko jedną z nich. Należy pamiętać, że ta kategoria ma opisać branżę w której działasz, a nie konkretną usługę.
kategorie w Google Moja Firma

4. Następnie należy podać dokładny adres, pod którym prowadzona jest działalność. Dostępna jest również opcja dla przedsiębiorców, którzy nie posiadają fizycznego biura lub sklepu.
Przy wybraniu rozwiązania z określeniem fizycznego adresu prowadzenia działalności, należy wypełnić poniższe pola:

podanie adresy w Google Moja Firma

Jeżeli nie świadczysz usług w swojej siedzibie i wykonujesz swoją pracę mobilnie, warto zaznaczyć opcję „Tak, obsługuję klientów również poza moją lokalizacją”. W innym wypadku, powinieneś zaznaczyć drugą opcję.

lokalizacja w Google Moja Firma

Następnie będziesz mógł wybrać obszar, w którym świadczysz swoje usługi. Obszar działalności możesz określić zarówno wąsko (miasto, a nawet dzielnica) jak i szeroko (cały kraj).

obszar usługi w Google Moja Firma

 

5. Następna podstrona wymaga podania kontaktowego numeru telefonu oraz adresu strony internetowej Twojego przedsiębiorstwa.

numer telefonu w Google Moja Firma
To tyle w kwestii stworzenia wizytówki Google Moja Firma. Usługę trzeba jednak jeszcze zweryfikować.

Weryfikacja Google Moja Firma

Ostatnią czynnością jest weryfikacja wizytówki. Google przewiduje kilka opcji weryfikacji, jednak najczęściej dostępna jest tylko jedna – potwierdzenie rejestracji poprzez kod specjalny kod PIN, który zostanie wysłany na wskazany przez Ciebie adres za pośrednictwem Poczty. Ograniczenie to jest wynikiem walki Google z sytuacjami, w których przedsiębiorcy zakładali fałszywe wizytówki starając się zaszkodzić swojej konkurencji.

Teraz pozostaje tylko spokojnie czekać na list od Google. Może to potrwać od kliku dni do nawet kilku tygodni. Warto zaznaczyć, że jeszcze przed otrzymaniem kodu PIN możesz swobodnie edytować wizytówkę, jednak do momentu wpisania kodu PIN nie pojawi się ona w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma

Prawidłowa optymalizacja wizytówki Google Moja Firma jest nieodzowna, jeżeli chcesz, aby wyświetlała się ona na wysokich pozycjach i została dostrzeżona przez potencjalnych klientów. Główna zasada dotycząca optymalizacji jest stosunkowo prosta – należy podać jak najwięcej informacji, które wiernie oddadzą charakter Twojego biznesu. Należy jednak pamiętać przy tym o kilku rzeczach.

Zdjęcia

Wszystkie badania zachowań konsumentów mówią to samo – każda treść w sieci jest odbierana lepiej, jeżeli jest uzupełniona prawidłową grafiką. Czym jednak jest prawidłowa grafika w kontekście Google Moja Firma według samego Google?

• Preferowany format zdjęcia: JPG lub PNG
• Rozmiar zdjęcia: Pomiędzy 10 KB a 5 MB
• Minimalna rozdzielczość zdjęcia: 720 pikseli wysokości oraz 720 pikseli szerokości
• Jakość zdjęcia i filtry: zdjęcie powinno przedstawiać rzeczywisty wygląd Twoich towarów lub usług, dlatego nie przesadzaj z ilością filtrów.

zdjęcia w Google Moja Firma

Pamiętaj również o tym, aby grafika była wyraźna i dobrze skadrowana. Ważne jest aby zdjęcia prezentowały się dobrze zarówno w formacie kwadratowym jak i prostokątnym – w zależności od używanego urządzenia Google może je wyświetlić na oba sposoby.

Nie warto używać darmowych zdjęć stockowych dostępnych w sieci. Może wydawać się, że prezentują się one wystarczająco dobrze, jednak potencjalny klient chce zobaczyć na wizytówce autentyczny towar lub usługę!

Zdjęcia w Google Moja Firma mogą spełniać trzy role:

Logo służy zwiększeniu rozpoznawalności i świadomości Twojej marki. Najlepiej, jeżeli będzie dodane w formacie PNG. Ważne jest aby logo miało proporcje kwadratu.

Zdjęcia tła

Google dodało możliwość wyboru zdjęcia, które będzie pojawiało się w tle wizytówki. Zdjęcie tła powinno najlepiej prezentować się w formacie prostokątnym.

Pozostałe zdjęcia

Pozostałe zdjęcia dodane do usługi Google Moja Firma również możesz podzielić między zdjęcia przedstawiające zespół pracowników, wnętrze siedziby, zdjęcia przedstawiające budynek z zewnątrz oraz fotografie 360°. Dodając zdjęcia do tej kategorii nie przesadź z profesjonalizmem ich wykonania – najważniejsza w ich przypadku jest autentyczność.

Podstawowe informacje o Twoim biznesie

Informacje o biznesie to najważniejsza pod kątem optymalizacji część wizytówki Google Moja Firma. Ogólna zasada jest prosta – należy jak najbardziej szczegółowo wypełnić wszystkie możliwe w Twoim przypadku pola. Ominiemy tu pola, które zostały wyjaśnione w punkcie Założenie Google Moja Firma. Aby edytować poszczególne pole, wystarczy kliknąć w ikonę ołówka znajdującą się przy nim.

Kategorie dodatkowe prowadzonej działalności

Poza główną kategorią działalności, możesz wybrać również kategorie dodatkowe. W 2019 roku możesz wybrać spośród prawie 4 000 kategorii. Dużo? Z pewnością, jednak które należy wybrać? Z naszego doświadczenia wynika, że nie opłaca się upychanie na siłę zbyt dużej ilości kategorii. O wiele lepszą opcją jest wybór dwóch lub trzech, które jak najlepiej opisują Twój biznes.

dodatkowe kategorie w Google Moja Firma

Atrybuty

Sekcja Atrybuty pozwoli Ci jeszcze dokładniej przedstawić swój biznes klientom. Pokazuje ona bardzo szczegółowe informacje, jak np. fakt, że firma jest zarządzana przez kobiety.

Udogodnienia to świetny sposób, aby pokazać że dbasz o klientów. Dzięki nim możesz łatwo zakomunikować, że akceptujesz formę rezerwacji online lub Twój budynek jest odpowiednio przystosowany dla osób poruszających się na wózku.

Sekcja Opcje pozwala w bardziej szczegółowy sposób scharakteryzować sposób świadczenia usług, np. poprzez wycenę online.

atrybuty i udogodnienia w Google Moja Firma

Opis działalności

Opis firmy to miejsce, w którym w kilku zdaniach możesz opisać swoją działalność. Jakieś porady? Bądź naturalny i unikaj banałów. Zamiast sztucznie zachwalać, oprzyj opis na prawdziwym (nawet najmniejszym), ale unikalnym szczególe Twojego biznesu. Opis skierowany jest głównie do użytkownika, więc zachęć go ciekawym tekstem, który będzie wyróżniał się na tle konkurencji.

Opis firmy w Google Moja Firma

Usługi

Oprócz kategorii możesz wypisać również konkretne świadczone przez Ciebie usługi wraz z ich ceną. Nazwa usługi nie może przekroczyć 140 znaków, jednak Google daje również możliwość dodania indywidualnych opisów dla każdej z nich. Opis może zawierać nawet do 1 000 znaków. Usługi są świetnym rozwiązaniem, jeżeli wyróżniasz się na tle konkurencji nietypową usługą lub niską ceną.

Usługi w Google Moja Firma

Wpisy w Google Moja Firma

Wpisy są jedną z wielu możliwości komunikowania się z klientem. Są świetnym sposobem, aby na bieżąco informować klientów o zmianach w firmie oraz ważnych chwilach z jej życia. Wpis może służyć również nagłośnieniu organizowanego przez Ciebie wydarzenia lub promocji, a także prezentacji nowego produktu w Twoim asortymencie.

Aby dodać wpis wejdź w zakładkę Wpisy i kliknij „Utwórz pierwsze wpis”. Następnie wybierz zdjęcie prezentujące wpis, treść oraz opcjonalny przycisk Call To Action. Call To Action wzywa odbiorcę do określonego działania, np. zapisania się na wydarzenie. Jeżeli wpis dotyczy przyszłego wydarzenia, dodaj również datę.

Wpisy w Google Moja Firma

Opinie klientów

Osoba, która przegląda Twoją wizytówkę z pewnością przeczyta również opinie Twoich poprzednich klientów. Jest to jeden z czynników, które najbardziej wpływają na ewentualny wybór miejsca, w którym potencjalny klient wyda swoje pieniądze. Dlatego zdecydowanie warto szczególnie zadbać o tą sekcję Twojej wizytówki. Dobrą praktyką jest poproszenie swoich klientów o pozostawienie opinii po skorzystaniu z oferowanej przez Ciebie usługi.

Google daje Ci również możliwość odpowiedzi na wystawione opinie. Z pewnością warto odnosić się zarówno do pozytywnych jak i negatywnych komentarzy.

Tutaj dochodzimy do ważnej kwestii jaką są niepochlebne opinie i niskie oceny. Powinno się na nie odpowiadać, jednak nigdy nie warto walczyć z nawet niesprawiedliwym w swej opinii klientem. Oczywiście powinieneś przedstawić merytoryczne argumenty na swoją korzyść, ale sednem Twojej odpowiedzi powinna zawsze być obrona jakości usługi, a nie wytykanie błędów klienta.

Opinie w Google Moja Firma

Usuwanie opinii w Google Moja Firma

Google daje właścicielom wizytówek możliwość usuwania opinii, jednak opcja ta jest mocno ograniczona. Możesz zgłosić do usunięcia każdy komentarz, jednak wniosek zostanie przyjęty tylko w sytuacji, gdy wystawiający opinię złamie w niej zasady Google. Złamanie których z zasad jest najczęściej podnoszone w zgłoszeniach właścicieli wizytówek?

• Spam i fałszywe treści
• Treści szerzące nienawiść
• Podanie się komentującego za inną osobę
• Naruszenie prawa
• Użycie opinii do reklamy konkurencji
Pełną listę zasad dotyczących wystawiania opinii znajdziesz pod tym linkiem.

Usuwanie opinii w Google Moja Firma

Pamiętaj, że nawet jeśli Google odrzuci Twoje zgłoszenie możesz się od tej decyzji odwołać do polskiego oddziału Google. Czy warto? Zdecydowanie tak, w końcu zwiększa to szansę na pozytywne załatwienie Twojej sprawy.

Aplikacja mobilna Google Moja Firma

Aby ulepszyć doświadczenia z administrowania wizytówką z poziomu urządzeń mobilnych Google wprowadziło na rynek aplikację służącą temu celowi. Aplikacja jest dostępna na urządzenia, które działają w oparciu na system Android oraz iOS i jest dostępna do ściągnięcia pod poniższymi linkami:

Sama aplikacja ma szeroką funkcjonalność, którą można streścić w kilku punktach:

  • zarządzanie obecnością swojej firmy lokalnej w wyszukiwarce i Mapach Google;
  • możliwość edycji podstawowych informacje o firmie (np. adres, numer telefonu i godziny pracy);
  • opcja umożliwiające odpowiadanie na opinie, pytania i wiadomości od klientów;
  • udostępnianie zdjęć oraz publikacja wpisów;
  • podgląd statystyk wizytówki.

Użytkownicy i uprawnienia

Jeżeli jesteś właścicielem wizytówki i chcesz oddać jej prowadzenie w ręce pracownika lub innej osoby, możesz nadać jej odpowiednie uprawnienia. Znika wtedy potrzeba podawania osobie trzeciej danych Twojego konta Google.
Google wyróżnia trzy poziomy uprawnień.

  • Właściciel: jeden profil może mieć przypisanego jednego głównego właściciela i kilku zwykłych właścicieli. Ich uprawnienia są jednakowe. Jedyną różnicą jest konieczność przeniesienia swoich uprawnień przez głównego właściciela przed usunięciem siebie z profilu Google Moja Firma;
  • Menedżer: rola menedżerów jest podobna do właścicieli. Mają oni praktycznie wszystkie uprawnienia Właścicieli, a ograniczenia występują głównie w czynnościach dotyczących innych użytkowników;
  • Menedżer lokalizacji: ten profil użytkownika to ograniczony Menedżer. Ograniczenia w ich roli przejawiają się głównie w tym, że nie mają opcji edycji niektórych informacji o firmie.

Szczegółowy opis użytkowników przedstawiony w prosty sposób został przygotowany przez Google i jest dostępny pod tym linkiem.

Statystyki

Okno Statystyki to miejsce, w którym możesz sprawdzić jak skuteczna jest Twoja wizytówka. Pomogą w tym następujące dane:

  • frazy, na które wyświetla się Twoja wizytówka oraz ilość użytkowników, którzy znaleźli wizytówkę po danej frazie
frazy do Google Moja Firma
  • sposób, w jaki użytkownicy odkryli Twoją wizytówkę
wyszukiwania Google Moja Firma
  • miejsce w Google, w którym użytkownicy odkryli Twoją wizytówkę
wyświetlenia Google Moja Firma
  • działania, jakie użytkownicy podjęli względem wizytówki
działania Google Moja Firma

Poza tym w dziale Statystyki znajdziesz również informacje o:

  • zapytaniach o dojazd do Twojej siedziby;
  • rozmowach telefonicznych wywołanych przez odnośnik z wizytówki;
  • szczegółowe informacje dotyczące Twoich zdjęć.

Pytania i odpowiedzi

W tym punkcie znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, na które odpowiedzi nie znajdziesz w punktach powyżej. Jest to dla wielu najważniejszy wyznacznik kierujący potencjalnymi klientami przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z Twojej oferty.

Jak zalogować się do Google Moja Firma?

Oczywistym sposobem zalogowania się do usługi jest wejście na przeznaczony jej adres URL https://www.google.com/business/, a następnie kliknięcie w pole ZALOGUJ SIĘ znajdujące się w prawym górnym rogu ekranu.

Szybszym sposobem jest skorzystanie z odnośnika znajdującego się w pasku Aplikacje Googole. Po kliknięciu w odpowiedni kafelek zostaniesz przeniesiony na podstronę służącą logowaniu bez potrzeby wpisywania adresu w przeglądarce. Aby skorzystać z tej opcji, musisz być zalogowany na odpowiednim koncie Google.

dostęp do Google Moja Firma

Jak dodać zdjęcie w Google Moja Firma?

Aby dodać zdjęcie do wizytówki należy zalogować się do Google Moja Firma, a następnie przejść do zakładki menu o nazwie Zdjęcia. Tam możesz wybrać wybrać zdjęcie, które chcesz przesłać oraz określić jego rodzaj (profilowe, tła lub pozostałe – patrz Zdjęcia).

Dodawanie zdjęć do Google Moja Firma

Jak usunąć zdjęcia z Google Moja Firma?

Usunięcie zdjęć dodanych wcześniej przez Ciebie jest banalnie proste – wystarczy wejść w zakładkę Zdjęcia, następnie wybrać zdjęcie, które chcesz usunąć i wybrać odpowiednią ikonkę, która będzie się różnić w zależności od urządzenia, na którym wykonujesz operację:

• komputer osobisty – ikona kosza na śmieci
• urządzenie mobilne – trzy ułożone pionowo kropki, po wybraniu których należy kliknąć Usuń

Usuwanie zdjęć z Google Moja Firma dodanych przez innych użytkowników

Pamiętaj, że każdy zalogowany użytkownik Google może dodać zdjęcie obrazujące Twój lokal, produkt lub usługę. Zdjęcie takie może przedstawić Twój biznes w nie najlepszym świetle i możesz chcieć je usunąć. Google daje Ci taką możliwość, lecz jest ona ograniczona, a cała procedura przypomina tą związaną z usuwaniem negatywnych opinii w wizytówce. Możesz więc zgłosić niechciane zdjęcie do usunięcia, jednak wniosek zostanie rozpatrzony przez Google pozytywnie tylko, jeżeli grafika narusza zasady usługi. Pamiętaj, że od decyzji Google w tym przedmiocie możesz się zawsze odwołać.

Jak zmienić nazwę firmy w Google Moja Firma?

Edycja nazwy firmy różni się od edycji pozostałych danych w wizytówce. W tym celu wystarczy kliknąć w ikonę ołówka przy nazwie firmy, a po wprowadzeniu zmian potwierdzić tą czynność. Musisz jednak pamiętać, że zmiana nazwy firmy nastąpiła po weryfikacji konta Google Moja Firma, będziesz musiał powtórzyć cała procedurę związaną z weryfikacją. Sama zmiana nie będzie również błyskawiczna – zazwyczaj trzeba poczekać kilka dni, aby odniosła skutek.

Jak usunąć konto Google Moja Firma?

Chcąc usunąć wizytówkę musisz pamiętać o jednym – jeżeli zweryfikowałeś własność wizytówki stałeś się jej administratorem. Jak wynika z powyższych punktów (np. usuwanie negatywnych komentarzy z Google Moja Firma), nie masz całkowitej kontroli nad wizytówką, a wiele decyzji leży po stronie Google. Ty możesz tylko zasugerować im część działań. Podobnie jest w przypadku usunięcia wizytówki Google Moja Firma. Wielu właścicieli wizytówek chce je usunąć tylko z powodu zbyt dużej ilości negatywnych opinii. Właśnie dlatego to Google decyduje o tym, czy wizytówka zniknie z wyszukiwarki nawet po poprawnym przejściu opisanej niżej procedury usunięcia profilu.
Google może otrzymać sygnał, że wizytówka powinna zniknąć z wyszukiwarki na dwa sposoby.

Usunięcie wizytówki jako właściciel

Będąc zalogowanym na właściwym koncie Google Moja Firma wejdź w zakładkę Informacje. Następnie należy kliknąć w pole „Oznacz tę firmę jako zamkniętą lub usuń ją”. Pamiętaj, aby wybrać opcję „Oznacz jako zamkniętą na stałe”. Druga opcja służy zrzeczenia się własności wizytówki, a nie jej usunięciu z Google. Następnie musisz zaakceptować szereg ostrzeżeń. Po wykonaniu całej operacji Google otrzyma sygnał o zamknięciu biznesu i powoli zacznie zmniejszać widoczność wizytówki aż do jej całkowitego usunięcia.

usunięcie Google Moja Firma

Usunięcie wizytówki jako użytkownik

Sygnał o potrzebie zamknięcia wizytówki mogą wysłać Google również zwykli zalogowani w wyszukiwarce użytkownicy. Wystarczy że przy wyświetlonej w wynikach wyszukiwania wizytówce zaznaczą opcję „Zaproponuj zmianę”, następnie „Miejsce zostało zamknięte na stałe lub nigdy nie istniało”, a na końcu „Zamknięte na stałe”. Propozycja zmiany statusu wizytówki trafi do Google.

usunięcie cudzej wizytówki w Google Moja Firma

Wizytówka Google moja Firma nie znika

Jak wspomniałem wcześniej, nawet zgłoszenie do zamknięcia wizytówki dokonane jako właściciel może nie skutkować jej usunięciem. Oto najczęstsze przyczyny takiego stanu rzeczy:

• Zwykli użytkownicy wciąż oznaczają miejsce jako otwarte
• Strona Twojego biznesu wciąż działa
• Upłynął zbyt krótki okres czasu od zgłoszenia wizytówki

Co warto zrobić w takim wypadku? Najlepszym wyjściem jest ponowne zgłoszenie wizytówki oraz kontakt z działem obsługi Google Moja Firma.

Podsumowanie

Wydaje mi się, że powyższy artykuł udzielił pozytywnej odpowiedzi na pytanie o opłacalność założenia własnej wizytówki w usłudze Google Moja Firma. Jej założenie może przynieść bardzo dużo korzyści, co w zestawieniu z dość prostym sposobem na prawidłową konfigurację usługi daje bardzo skuteczne oraz, o czym należy pamiętać, darmowe narzędzie służące dotarciu do jak najszerszej grupy potencjalnych klientów.

Autor artykułu:Krzysztof Kalinowski

Specjalista SEO w Mayko. Zajmuje się zawodowo pozycjonowaniem ze względu na potrzebę rozległej analizy i przystosowywania serwisów do ciągłych zmian. W wolnych chwilach czyta o historii, ćwiczy kalistenikę, tworzy i podbija imperia w grach Grand Strategy oraz przegląda JoeMonster. Zwolennik trueschoolu w polskim rapie. Potrafi zarwać nockę, aby obejrzeć mecz NBA.

Komentarze

6 wypowiedzi:
  1. Świetny artykuł! Taka wizytówka pomoże w dotarciu do klientów i będzie dla nich źródłem podstawowych informacji, które mogą zdecydować o ich zainteresowaniu ofertą danej firmy. Jak słusznie zauważyłeś, jest to darmowe narzędzie, więc warto z niego skorzystać.

    1. Bardzo dobry artykuł. Wiele osób nie docenia potencjału obecności w Google Moja Firma. Niepokojące są tylko sygnały na temat możliwej opłacie za użytkowanie wizytówki w przyszłości.

  2. Witam,
    Czy istnieją konkretne wytyczne w jakich wymiarach powinny być zdjęcia np. profilowe, logo, okładka ? Mam ten problem , że za każdym razem jak „włożę” zdjęcie to jest albo nie proporcjonalne albo ucięte, albo dziwnie wykadrowane.

    Z góry dziękuję za odpowiedź

    1. Google nie podaje wytycznych dotyczących dokładnych rozmiarów grafik. Ważne są proporcje grafik, spróbuj zastosować te wytyczne:
      Logo – proporcje kwadratu, min. 120 x 120; maks 5200 x 5300 (w pikselach)
      Okładka – proporcje prostokąta, min. 480 x 270; maks. 2120 x 1192 (w pikselach)

  3. Chyba najlepszy poradnik dotyczące google maps. Naprawdę. Tyle przeglądania w internecie, a tylko tutaj wszystkie potrzebne informacje zebrane w jedno miejsce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *