Google wprowadza nowe atrybuty linków

Google wprowadza nowe atrybuty linków

W 2005 roku Google wprowadził atrybut “nofollow”, którym oznaczane są linki sponsorowane, komentarze na forach czy blogach. Powstał, by walczyć ze spamem. Teraz, po prawie 15 latach nadchodzi nowe! Google wprowadza 2 nowe atrybuty!

Sponsored i UGC – nowe atrybuty od Google

Nowe atrybuty wprowadzone właśnie przez Google przede wszystkim uściślają dobrze znany atrybut nofollow – pozwoli to na jeszcze dokładniejszą analizę linków.

Atrybut rel=”sponsored” używamy do oznaczania linków sponsorowanych czy też utworzonych w ramach reklam.

Atrybut rel=”ugc” (UGC – User Generated Content, co oznacza treść generowaną przez użytkowników) odnosi się do linków z komentarzy użytkowników czy też postów na forach internetowych.

Atrybut rel=”nofollow” może być nadal stosowany, na przykład w sytuacji, gdy nowo wprowadzone atrybuty niekoniecznie pasują, a zależy nam, by link był ignorowany przez Google.

Co dalej z nofollow?

Ważną zmianą jest też koniec z marginalizowaniem linków z atrybutem nofollow, tak jak to było do tej pory. Teraz rel=”nofollow”, podobnie jak pozostałe atrybuty, będzie wskazówką dla algorytmu. Jeszcze nie wiadomo, jakie będą konsekwencje tych zmian dla pozycji strony w wyszukiwarce.

Jak stosować nowe atrybuty?

Według oficjalnego komunikatu od Google:

  • nie trzeba zmieniać atrybutu nofollow w już istniejących linkach
  • wszystkie atrybuty linków już działają jako wskazówki rankingowe
  • atrybut nofollow będzie brany pod uwagę jako wskazówka przy crawlowaniu i indeksowaniu dopiero od 1 marca 2020 roku
  • można stosować więcej niż jeden atrybut jednocześnie
  • jeśli przy linkach nie będzie żadnego z atrybutów, trzeba się liczyć z możliwością kary ręcznej od Google

Wprowadzane zmiany na pewno pomogą w lepszej analizie linków. Jednak czas pokaże, jakie będą skutki pojawienia nowych atrybutów.

Więcej informacji tutaj: https://webmasters.googleblog.com/2019/09/evolving-nofollow-new-ways-to-identify.html

 

 

  • 22
  •  
  •  
Autor artykułu:Monika Zahorowska

W Mayko odpowiada za content marketing. Na koncie ma kampanie dla największych marek. Po godzinach - joginka i muzyk.

Komentarze

3 wypowiedzi:
  1. Zmiany, zmiany, zmiany. Google ciągle wprowadza swe nowe pomysły. Miejmy nadzieje że to wszystko zostało poddane dogłębnym analizom. Mimo wszystko ciekawe co z tego tym razem wyniknie.

  2. Mloim zdaniem ozanacza to, że Google nie za bardzo radzi sobie z rozpoznawaniem jakości linków i nofollow zwyczajnie się nie sprawdza. Dużo zalezy też, czy nowe strybuty będą wykorzystywane i w jaki sposób Google będzie to sprawdzać/egzekwować.

  3. Korzyść z nowych atrybutów mogą uzyskać wydawcy dorzucając dodatkową płatność za link bez dodatkowych atrybutów. Trzeba trochę poczekać na możliwości większych testów wpływu tej nowości na pozycjonowanie stron.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *