Jak odświeżać treści na stronie i zyskać większy ruch?

Jak odświeżać treści na stronie i zyskać większy ruch?

O tym, że Google promuje wysokiej jakości treści chyba nie trzeba nikomu przypominać. A im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym większy ruch na naszej stronie. Nie dodając nowych treści tracimy nowych użytkowników. Jednak co zrobić, gdy pomysłów na nowe teksty brak? W takiej sytuacji warto odświeżyć te treści, które już zostały opublikowane. Przyniesie to nie tylko dodatkowy ruch na stronie, ale także wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Jak się za to zabrać?

Po pierwsze – analizuj

Oczywiście można wybierać treści do rozbudowy na chybił trafił, jednak warto zastosować konkretną strategię, szczególnie, jeśli na stronie znajduje się bardzo dużo contentu. Jak więc można znaleźć te artykuły, które się zdezaktualizowały?
Pierwsze kroki należy skierować w stronę kopalni wiedzy o naszej stronie internetowej, czyli do Google Analytics. Znajdziemy tam wszystkie potrzebne informacje – jaki ruch generują poszczególne podstrony, ile czasu spędzają tam użytkownicy oraz jaki jest współczynnik odrzuceń. Kilka tych informacji wystarczy, by wyciągnąć wnioski, które treści wymagają poprawy. Teraz wystarczy przystąpić do działania i rozbudować nasz content.

Sprawdź słowa kluczowe

W przypadku, gdy poprawiany artykuł jest bardzo stary warto sprawdzić go pod kątem słów kluczowych. Być może należy wprowadzić poprawki i dodać nowe keywordy, bo treści zawarte w artykule są już kompletnie nieaktualne.

Dopisz coś nowego

Czasem, by odświeżyć publikację wystarczy po prostu dopisać kilka linijek tekstu, jednak nawet tych kilka zdań powinno wnosić wartość dla użytkownika. Warto zdawać sobie sprawę, że najczęściej powodem wysokiego współczynnika odrzuceń jest zbyt uboga treść, która w żaden sposób nie angażuje uwagi czytelnika. Dlatego należy zadbać, żeby wszystkie treści, które umieszczamy na stronie były możliwie najwyższej jakości i rozwiewały wszelkie wątpliwości użytkowników.
Wysokiej jakości treść wyczerpuje temat – zadbaj więc, by czytelnik opuszczał Twoją witrynę w pełni usatysfakcjonowany i przekonany, że uzyskał wszystkie informacje, których potrzebował.

Zobrazuj treść

Gdy wzbogacimy już treści o kilka nowych zdań, warto przyjrzeć się grafikom. Każdy tekst staje się łatwiej przyswajalny i czytelny, gdy okraszony jest dobrze dobranymi i obrazującymi treść zdjęciami.
Przy większym budżecie można też zainwestować w infografiki, a nawet video! Nowoczesna forma przyciąga rzesze nowych użytkowników.
Przy dodawaniu nowych grafik należy pamiętać o ich dokładnym opisaniu – szczególnie o atrybucie ALT, który jest ważnym element przy optymalizacji SEO.

Dobrze zaprezentuj się w wyszukiwarce

W sytuacji, gdy narzędzia pokazują dużą liczbę podstron z małą ilością wyświetleń, należy sprawdzić jak wygląda nasza podstrona w wyszukiwarce. Nieatrakcyjne metaopisy zniechęcają użytkowników Google do kliknięcia w link. Dobry tytuł i metaopis powinien wzbudzać ciekawość naszych potencjalnych użytkowników.

Pozwól użytkownikom przemówić

Dobrym pomysłem na pozyskanie nowych, unikalnych treści bez większego wysiłku jest wprowadzenie możliwości komentowania naszych artykułów czy też dodawania opinii o produkcie. Jest to tak zwany User Generated Content, czyli treść generowana przez użytkowników. Zaangażowani użytkownicy to znak, że marka jest godna zaufania.

Udostępnij aktualizację

Gdy nieaktualne treści naszej stronie zostały już poprawione, a grafiki dodane – wtedy warto powiadomić naszych użytkowników o zmianach. Jak to zrobić? Najprościej udostępnić nasz ulepszony artykuł w mediach społecznościowych. Innym dobrym sposobem jest newsletter z linkami to poprawionych treści.

Sposobów na odświeżenie treści na naszej stronie internetowej jest wiele i należy je wykorzystać, by przyciągać nowych użytkowników. Warto jednak pamiętać, że nie każdy artykuł wymaga poprawy – istnieją też tematy uniwersalne (tzw. evergreen content), które nigdy się nie dezaktualizują i wciąż będą generować wartościowy ruch na naszej stronie internetowej.

 

  • 13
  •  
  •  
Autor artykułu:Monika Zahorowska

W Mayko odpowiada za content marketing. Na koncie ma kampanie dla największych marek. Po godzinach - joginka i muzyk.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *