Największe wzrostyspadki SEO - czerwiec 2018

Największe wzrosty/spadki SEO – CZERWIEC 2018

Mamy początek nowego miesiąca, więc pora na naszą comiesięczną analizę serpów Google. Zobaczmy, jakie ciekawe wzrosty i spadki SEO przyniósł nam miesiąc czerwiec.

W tym miesiącu rozpoczynamy nieco inaczej, ponieważ na początku weźmiemy pod lupę wzrosty SEO. Zdecydowanym liderem w czerwcu został serwis tablica.com. Wzrost na poziomie 338,99% na pierwszy rzut oka może robić wrażenie. Patrząc jednak na punkt odniesienia jakiego on dotyczy oraz dodatkowo analizując całą historię widoczności tej domeny, możemy dojść do wniosku, że serwis swoje lata świetności ma już za sobą.

[tablica.com] Analiza stron _ SEMSTORM

O wiele ciekawszym przypadkiem wydaje się serwis dreamtours.pl. Akurat tutaj, biorąc pod uwagę skale i punkt odniesienia, wzrost na poziomie 70,93% w tak trudniej branży jak „Turystyka” może robić spore wrażenie.

[dreamtours.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

Dreamtours.pl jest swego rodzaju agregatem dostępnych ofert turystycznych na polskim rynku. Wygląda na to, że serwis dużo zyskuje dzięki podstronom zoptymalizowanym pod słowa kluczowe, które związane są z konkretnymi nazwami biur podróży. Przykładem są m.in. frazy, które generują ruch ze słowem „itaka”.

[dreamtours.pl] SEO słowa kluczowe _ SEMSTORM

Polecam przyjrzeć się bliżej rozwiązaniom optymalizacyjnym w tym serwisie. Myślę, że można z nich wyciągnąć fajne wnioski, aczkolwiek według mnie serwis nie do końca możemy nazwać idealnym pod względem SEO 🙂

Patrząc na największe spadki, na pierwszy rzut oka rzuca się spadek o 73,28% domeny brand’u Black Red White – brw.com.pl.

[brw.com.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

Jak zauważymy, domena przekierowuje na nową domenę z końcówką .pl i to jest przyczyną takiego stanu. Co ciekawe, pod starym adresem działa nadal m.in. subdomena kuchnie.brw.com.pl.

Inne warte odnotowania spadki to m.in.:

Metodologia powstania analizy

Analiza powstała na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM. Narzędzie śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane do analizy zebrane zostały z CZERWCA 2018 roku, a zmiana procentowa szacunkowego ruchu (ostatnia kolumna w tabeli) to porównanie CZERWCA 2018 do MAJA 2018.

Widoczność SEO – CZERWIEC 2018

Tabela domyślnie sortowana jest od największego wzrostu procentowego ruchu. Wszystkie kolumny można sortować i po zastosowaniu np. sortowania wg „Szacunkowy ruch” + dodatkowo po zastosowaniu filtra „Kategoria”, możemy zobaczyć TOP10 w danej branży jeżeli chodzi o szacunkowy ruch z naturalnych wyników Google.

Generated by wpDataTables

 

Dodaj serwis!

Brakuje Ci w zestawieniu jakiegoś serwisu? A może chcesz dodać własny? Wypełnij prosty formularz!





    Autor artykułu:Wojciech Przekop

    Head of SEO w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

    Komentarze

    4 wypowiedzi:

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *