Największe wzrosty/spadki SEO – CZERWIEC 2018

Mamy początek nowego miesiąca, więc pora na naszą comiesięczną analizę serpów Google. Zobaczmy, jakie ciekawe wzrosty i spadki SEO przyniósł nam miesiąc czerwiec.

W tym miesiącu rozpoczynamy nieco inaczej, ponieważ na początku weźmiemy pod lupę wzrosty SEO. Zdecydowanym liderem w czerwcu został serwis tablica.com. Wzrost na poziomie 338,99% na pierwszy rzut oka może robić wrażenie. Patrząc jednak na punkt odniesienia jakiego on dotyczy oraz dodatkowo analizując całą historię widoczności tej domeny, możemy dojść do wniosku, że serwis swoje lata świetności ma już za sobą.

[tablica.com] Analiza stron _ SEMSTORM

O wiele ciekawszym przypadkiem wydaje się serwis dreamtours.pl. Akurat tutaj, biorąc pod uwagę skale i punkt odniesienia, wzrost na poziomie 70,93% w tak trudniej branży jak “Turystyka” może robić spore wrażenie.

[dreamtours.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

Dreamtours.pl jest swego rodzaju agregatem dostępnych ofert turystycznych na polskim rynku. Wygląda na to, że serwis dużo zyskuje dzięki podstronom zoptymalizowanym pod słowa kluczowe, które związane są z konkretnymi nazwami biur podróży. Przykładem są m.in. frazy, które generują ruch ze słowem “itaka”.

[dreamtours.pl] SEO słowa kluczowe _ SEMSTORM

Polecam przyjrzeć się bliżej rozwiązaniom optymalizacyjnym w tym serwisie. Myślę, że można z nich wyciągnąć fajne wnioski, aczkolwiek według mnie serwis nie do końca możemy nazwać idealnym pod względem SEO 🙂

Patrząc na największe spadki, na pierwszy rzut oka rzuca się spadek o 73,28% domeny brand’u Black Red White – brw.com.pl.

[brw.com.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

Jak zauważymy, domena przekierowuje na nową domenę z końcówką .pl i to jest przyczyną takiego stanu. Co ciekawe, pod starym adresem działa nadal m.in. subdomena kuchnie.brw.com.pl.

Inne warte odnotowania spadki to m.in.:

Metodologia powstania analizy

Analiza powstała na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM. Narzędzie śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane do analizy zebrane zostały z CZERWCA 2018 roku, a zmiana procentowa szacunkowego ruchu (ostatnia kolumna w tabeli) to porównanie CZERWCA 2018 do MAJA 2018.

Widoczność SEO – CZERWIEC 2018

Tabela domyślnie sortowana jest od największego wzrostu procentowego ruchu. Wszystkie kolumny można sortować i po zastosowaniu np. sortowania wg “Szacunkowy ruch” + dodatkowo po zastosowaniu filtra “Kategoria”, możemy zobaczyć TOP10 w danej branży jeżeli chodzi o szacunkowy ruch z naturalnych wyników Google.

Dodaj swój serwis!

Chcesz dodać swój serwis do comiesięcznej analizy? A może jakiegoś serwisu po prostu Ci brakuje w zestawieniu? Uzupełnij prosty formularz i jeżeli według nas będzie pasował do danej branży, z chęcią go dodamy!

Senior SEO Manager w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

Może Ci się również spodoba

4 komentarze

  1. Tomasz napisał(a):

    Dzięki za tekst o dreamtours.pl ale co masz na myśli pisząc że serwos nie jest idealny pod względem seo?

  2. Alex napisał(a):

    Spadki na brw.com.pl są spowodowane tym, że zmienili domenę na brw.pl. 🙂

Dodaj komentarz

You have to agree to the comment policy.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij