Największe wzrostyspadki SEO - kwiecień 2018

Największe wzrosty/spadki SEO – KWIECIEŃ 2018

Czy w kwietniu mogliśmy zauważyć równie interesujące spadki SEO co w poprzednim miesiącu? A może jakieś serwisy zanotowały spektakularne wzrosty? Zapraszamy do naszego comiesięcznego zestawienia!

Na początku przyjrzyjmy się domenie opony.pl i bardzo dużym spadku szacunkowego ruchu aż o 52.27%. Wykres poniżej dobitnie pokazuje jak dotkliwy jest to spadek na przestrzeni ostatnich kilku lat.

opony_pl - duży spadek ruchu

Tak duży spadek, w tak konkurencyjnej branży (fraza „opony” swego czasu była przez wielu pozycjonerów uważana za jedną z najtrudniejszych do wypozycjonowania) jest z pewnością odczuwalnym ciosem. Skąd taka zmiana? Szybka analiza i odpowiedź wydaje się prosta (słowo „wydaje” nie jest bez powodu). Przyjrzyjmy się spadkom na konkretne słowa kluczowe.

opony-pl - słowa kluczowe

Spadek o 3 pozycje na słowo kluczowe „opony” wydaje się tu głównym powodem. Słowo kluczowe ma ponad 60 000 wyszukiwań i każda zmiana +/- pozycji w serpach niesie za sobą bardzo duże konsekwencje.

Przyjrzyjmy się teraz kwietniowym wzrostom. W marcu widzieliśmy spore spadki domen z branży „Kredyty i pożyczki” – w kwietniu widzimy dość wyraźne odbicie i nadrabianie strat przez domeny z tej branży.

Ciekawym przypadkiem jest lider kwietniowego zestawienia. Domena mosquito-sklep.pl zanotowała mega wzrost aż o 119.83%.

mosquito-sklep.pl

Poszukajmy i w tym wypadku odpowiedzi skąd ta zmiana… Poniżej tabela ze wzrostami pozycji na konkretne słowa kluczowe.

mosquito-sklep_pl wzrosty seo

Wzrost pozycji domeny jest bardzo widoczny. Szczególnie rzuca się w oczy wzrost pozycji na słowa kluczowe związane ze słowem „sukienki” (mam na myśli różne kombinacje tego słowa). Dla bardziej „wścibskich”, proponuję zerknąć na przyrost linków w kwietniu 😉

Metodologia powstania analizy

Analiza powstała na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM. Narzędzie śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane do analizy zebrane zostały z KWIETNIA 2018 roku, a zmiana procentowa szacunkowego ruchu (ostatnia kolumna w tabeli) to porównanie KWIETNIA 2018 do MARCA 2018.

Widoczność SEO – KWIECIEŃ 2018

Tabela domyślnie sortowana jest od największego wzrostu procentowego ruchu. Wszystkie kolumny można sortować i po zastosowaniu np. sortowania wg „Szacunkowy ruch” + dodatkowo po zastosowaniu filtra „Kategoria”, możemy zobaczyć TOP10 w danej branży jeżeli chodzi o szacunkowy ruch z naturalnych wyników Google.

Generated by wpDataTables

 

Dodaj serwis!

Brakuje Ci w zestawieniu jakiegoś serwisu? A może chcesz dodać własny? Wypełnij prosty formularz!





    Autor artykułu:Wojciech Przekop

    Head of SEO w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

    Komentarze

    4 wypowiedzi:
    1. Ciekawy profil świeżych linków mosquito. Sporo katalogów stron internetowych, artykułów na blogach presell page, forach internetowych i mimo to zanotowali największy przyrost. Zobaczymy na ile stabilny 🙂

      1. Muszę powiedzieć, że się w pewnym sensie z Tobą zgadzam. W pewnym sensie, bo uważam, że wzrost czasem może być odbierany jako wyczyn. Nie można mierzyć wszystkich jedną miarą.

    2. Na przykładzie mosquito można zobaczyć, że skoki w rankingu są bardzo możliwym zjawiskiem. Moim zdaniem Google testuje taką stronę i pewnego dnia ją „wynagradza” wrzuca na kolejny poziom testu. Jeśli zda to będzie kolejny poziom, jeśli nie to stagnacja albo spadek.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *