Największe wzrostyspadki SEO - lipiec 2018

Największe wzrosty/spadki SEO – LIPIEC 2018

Analiza największych wzrostów i spadków SEO w lipcu gotowa. Od tego wydania dochodzi kilka ważnych zmian odnośnie metodologii przygotowania analizy, a więcej szczegółów w treści.

We wcześniejszych analizach, mam na myśli konkretne dane liczbowe w tabeli, brały udział wszystkie domeny dobrane przez nas oraz zgłaszane przez użytkowników. Zdarzały się domeny, które miały stosunkową niską widoczność w Google, a co za idzie, każdy skok na +/- generował duże wahania procentowe w przygotowanym rankingu. Poniżej screen tabeli z analizy majowej.

analiza seo - zaburzone wyniki

Tego typy dane w wyraźny sposób zaburzały cały ranking. Mogliśmy zobaczyć domeny, których wzrost/spadek szacunkowego ruchu nie odzwierciedlał odpowiedniej skali czy adekwatnego punktu odniesienia. Od tego miesiąca, każda domena uwzględniania w rankingu, musi generować na starcie wartość min. 1000 szacunkowego ruchu wg SEMSTORM.

Kolejną zmianą jest wykluczenie z rankingu domen, które przekierowują na nowy adres. To również zaburzało cały ranking i nie widzę w tym momencie sensu uwzględnianie takich adresów. Co innego, podanie takiego przypadku jako ciekawostki w treści, np. gdy jakiś duży brand zmienił swój docelowy adres.

To tyle jeżeli chodzi o zmiany… przejdźmy do analizy.

Liderem rankingu w lipcu jeżeli chodzi o wzrosty jest domena makeup.pl. Można powiedzieć, że w końcu, ponieważ domena pojawia się w TOP10 naszej analizy od maja – w majowej edycji pozycja 5, w czerwcowej pozycja 10. W lipcu jest to aż 54,29% wzrostu szacunkowego ruchu względem czerwca, a sam wykres z SEMSTORMA robi wrażenie.

[makeup.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

Efekty muszą robić wrażenie, chociaż sama optymalizacja SEO sklepu budzi moje wątpliwości. Szczerze mówiąc, tak dobry trend wzrostowy przy takiej optymalizacji jest dla mnie sporym zaskoczeniem. Co mam na myśli? Chociażby brak przyjaznych URLi.

Lakiery do paznokci - MAKEUP _ Darmowa dostawa, najlepsze ceny, opinie klientów

Biorąc pod uwagę konkretne wartości szacunkowego ruchu, bardzo znaczące wzrosty zaliczyły domeny tj.:

Przejdźmy do spadków SEO. Największy i bardzo znaczący spadek biorąc pod uwagę konkretne dane liczbowe ruchu, odnotowała domena nk.com.pl. Spadek szacunkowego ruchu z wartości 177 985 na 61 808 to chyba jeden z największych do tej pory odnotowany w naszej analizie.

[nk.com.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

Jedną z głównych przyczyn takiego stanu wydają się spadki na frazy tj. nk oraz bodzio. Oczywiście możemy mieć wątpliwości o wartość ruchu z takich fraz, więc teoretycznie nie musi on być aż tak bardzo odczuwalny dla właścicieli serwisu.

[nk.com.pl] SEO słowa kluczowe - spadki _ SEMSTORM

Inne ciekawe znaczące spadki to m.in.:

Metodologia powstania analizy

Analiza powstała na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM. Narzędzie śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane do analizy zebrane zostały z LIPCA 2018 roku, a zmiana procentowa szacunkowego ruchu (ostatnia kolumna w tabeli) to porównanie LIPCA 2018 do CZERWCA 2018. Każda domena uwzględniania w rankingu, musi generować na starcie wartość min. 1000 szacunkowego ruchu wg SEMSTORM.

Widoczność SEO – LIPIEC 2018

Tabela domyślnie sortowana jest od największego wzrostu procentowego ruchu. Wszystkie kolumny można sortować i po zastosowaniu np. sortowania wg „Szacunkowy ruch” + dodatkowo po zastosowaniu filtra „Kategoria”, możemy zobaczyć TOP10 w danej branży jeżeli chodzi o szacunkowy ruch z naturalnych wyników Google.

 

Dodaj serwis!

Brakuje Ci w zestawieniu jakiegoś serwisu? A może chcesz dodać własny? Wypełnij prosty formularz!





 

  • 7
  •  
  •  
Autor artykułu:Wojciech Przekop

Senior SEO Manager w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

Komentarze

2 wypowiedzi:
  1. NK chyba nie ubyło użytkowników przez frazy, które były i tak na drugich stronach. Szukając frazy NK bardziej myślę o Naszej Klasie a Bodzio o Bodzio Meble. Myślę, że to ogólna suma spadku wszystkich słów kluczowych wywołała taki efekt. Spadek z pozycji 2 na 4 daje już -50% użytkowników.

    1. Powiedziałbym, że spadek z 2 na 4 w ograniku to spadek nawet -70% czy -80% całego ruchu, a jeżeli weźmiemy pod uwagę Ads’y i mapy (w przypadku loklanych fraz) to mamy spadek z 9 na 11 pozycje 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *