Największe wzrostyspadki SEO – LIPIEC 2019

Największe wzrosty/spadki SEO – LIPIEC 2019

Czy w lipcu byliśmy świadkami jakiś większych roszad w wynikach Google? Zapraszamy do naszej comiesięcznej analizy SEO.

Ranking SEO – LIPIEC 2019

Tabela domyślnie sortowana jest od największego wzrostu procentowego ruchu. Wszystkie kolumny można sortować i po zastosowaniu np. sortowania wg „Szacunkowy ruch” + dodatkowo po zastosowaniu filtra „Kategoria”, możemy zobaczyć TOP10 w danej branży jeżeli chodzi o szacunkowy ruch z naturalnych wyników Google.

Generated by wpDataTables

Krótka analiza

W lipcu byliśmy świadkami nieoficjalnej aktualizacji algorytmu, która doczekała się wdzięcznej nazwy od webmasterów Maverick Update. Mogliśmy zauważyć wahania pozycji serwisów z praktycznie każdej branży. Nie były to może jakieś spektakularne skoki, ale mimo wszystko było to coś więcej niż „standardowe wahania”. W tym momencie w serpach już sie uspokoiło.

Największy wzrost w lipcu zanotował serwis pozyczkaplus.pl– serwis zanotował wzrost szacunkowego ruchu o 106,65%. Co ciekawe, jest to kolejny miesiąc z rzędu kiedy liderem zostanie serwis oferujący „chwilówki”.

pozyczkaplus

Ciekawe i warte odnotowania wzrosty

  • kler.eu – pozycja 3 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 17 000 (+85,37%).
  • kler_eu
  • toysrus.pl – pozycja 6 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 17 000 (+58,36%).
  • toysrus_pl
  • otodom.pl – pozycja 12 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 716 000 (+41,23%).
  • otodom_pl
  • helion.pl – pozycja 14 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 50 000 (+37,59%).
  • helion_pl
  • pkobp.pl – pozycja 17 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 846 000 (+31,45%).
  • pkobp-pl

    Spadki SEO

    Liderem spadków w lipcu został serwis nk.com.pl ze spadkiem wartości szacunkowego ruchu aż ponad 245 000 (-72,38%).

    nk_com_pl

    Wykres wygląda niepokojąco, a skutkiem tego są spadki serwisu (często niewielkie) na słowa kluczowe z dużą ilością wyszukiwań. Spadek o dwie pozycje na frazę „kurnik” z pewnością w dużej mierze zrobił tu „robotę”.

    slowa_kluczowe_nk_com_pl

    Ciekawe i warte odnotowania spadki

  • ochnik.com – pozycja 9 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 20 000 (-24,01%).
  • ochnik_com
  • aros.pl – pozycja 10 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 30 000 (-23,78%).
  • aros-pl
  • aleleki.pl – pozycja 15 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 13 000 (-18,48%).
  • aleleki_pl
  • tagomago.pl – pozycja 19 w rankingu. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 14 000 (-16,61%).
  • tagomago-pl

    Metodologia powstania rankingu

    Ranking powstał na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM. Narzędzie śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane do analizy zebrane zostały z LIPCA 2019 roku, a zmiana procentowa szacunkowego ruchu (ostatnia kolumna w tabeli) to porównanie LIPCA 2019 do CZERWCA 2019. Każda domena uwzględniania w rankingu, musi generować na wartość min. 1000 szacunkowego ruchu wg SEMSTORM.

     

    Dodaj serwis!

    Brakuje Ci w zestawieniu jakiegoś serwisu? A może chcesz dodać własny? Wypełnij prosty formularz!





      Autor artykułu:Wojciech Przekop

      Head of SEO w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

      Komentarze

      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *