Największe wzrosty/spadki SEO – MAJ 2018

Comiesięczna analiza największych wzrostów i spadków SEO gotowa. Przyjrzyjmy się, co ciekawego działo się w serpach Google w miesiącu maju!

Tradycyjnie na samym początku pod lupę bierzemy spadki. W maju, liderem tego zestawienia (raczej wątpliwa przyjemność 🙂 ) jest domena gazetadom.pl. Serwis zanotował spadek szacunkowego ruchu o prawie 95%! Jeszcze w kwietniu, SEMSTORM pokazywał nam wartość 10 047 szacunkowego ruchu – w maju, widzimy już tylko 537.

gazetadom SPADEK

Można powiedzieć, że serwis przestał istnieć w wynikach organicznych Google. Patrząc jednak uważniej na powyższy wykres, możemy zauważyć bardzo duże wahania ruchu w zasadzie przez całą historię istnienia serwisu. Skąd one się biorą?

Nigdy jakoś szczególnie nie korzystałem z tego serwisu, a tym bardziej nie przyglądałem się jego konstrukcji pod względem SEO. Szybka analiza dość mocno mnie zdziwiła. Serwis przypomina bardziej agregat z odnośnikami do innych serwisów AGORY, niż pełnowartościowy portal na własnej domenie. Na stronie głównej zobaczymy m.in. zajawki artykułów z serwisu domiporta.pl czy linki do wątków na forum.ladnydom.pl.

Bardzo interesujące rzeczy zobaczymy również wpisując komendę site:gazetadom.pl w Google. Klikając w poszczególne URLe, trudno jest trafić na jakikolwiek URL, który nie jest przekierowaniem. Szczerze mówiąc, zaczynam się dziwić, że ta domena generowana jakikolwiek ruch. Web.archive.org pokazuje nam, że serwis jest tak zbudowany od co najmniej kilku lat.

Wartym odnotowania jest również spadek szacunkowego ruchu domeny alegratka.pl o prawie 80%.

gratka-spadek

Tu sprawa wygląda dość jasno. Domena przekierowuje na adres gratka.pl, ale co ciekawe, nie wszystkie jej URLe. Historia domeny pokazuje, że przekierowania były ustawione na przełomie lutego i marca tego roku i to właśnie wtedy da się zauważyć pierwsze spadki na powyższym wykresie.

Jeżeli chodzi o wzrosty, bardzo duży wzrost, aż o ponad 62%, zanotował sklep decathlon.pl.

decathlon.pl WZROST

W przypadku tej domeny, ciekawie wyglądają słowa kluczowe, które generują ruch. Takie frazy jak:

  • fb
  • gogle
  • (baaardzo dużo wyszukiwań, nie trudno się domyślić, z jaką intencją większość internautów wpisuje tą frazę)

  • l
  • piłka nożna

decathlon SEO słowa kluczowe

Tego typu słowa kluczowe trudno jednoznacznie kojarzyć ze sklepem sportowym. Zapewne też, tak spore wahania ruchu widoczne na wykresie są związane właśnie z tego typu frazami. Mają bardzo dużo wyszukiwań, a każda nawet minimalna zmiana pozycji ma ogromny wpływ na ruch.

Metodologia powstania analizy

Analiza powstała na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM. Narzędzie śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane do analizy zebrane zostały z MAJA 2018 roku, a zmiana procentowa szacunkowego ruchu (ostatnia kolumna w tabeli) to porównanie MAJA 2018 do KWIETNIA 2018.

Widoczność SEO – MAJ 2018

Tabela domyślnie sortowana jest od największego wzrostu procentowego ruchu. Wszystkie kolumny można sortować i po zastosowaniu np. sortowania wg “Szacunkowy ruch” + dodatkowo po zastosowaniu filtra “Kategoria”, możemy zobaczyć TOP10 w danej branży jeżeli chodzi o szacunkowy ruch z naturalnych wyników Google.

Dodaj swój serwis!

Chcesz dodać swój serwis do comiesięcznej analizy? A może jakiegoś serwisu po prostu Ci brakuje w zestawieniu? Uzupełnij prosty formularz i jeżeli według nas będzie pasował do danej branży, z chęcią go dodamy!

Senior SEO Manager w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

Może Ci się również spodoba

4 komentarze

  1. Marek z Extraseo napisał(a):

    Ranking jest super – na pewno każdy sobie przeanalizuje strony o największym spadku i największym wzroście i będzie chciał wyciągnąć z niego jakieś wnioski. No własnie tylko wnioski nie zawsze są takie oczywiste – spotkałem się z przykładami gdzie klienci rozdzielali wielkie serwisy na kilka mniejszych albo łączyli kilka serwisów w jedno. Automatycznie powodowało to spadki/wzrosty.

    Uważam również że aby ranking był ciekawy powinno się analizować tylko strony powyżej odpowiedniego stażu oraz ruchu. Wiadomo że łatwiej jest zwiększyć ilość słów o 200-300 w przypadki 20 początkowych słów niż przy 1000 . Ciekawostka – domena zaimo.pl ma przekierowanie na https://www.monedo.pl/now/.

  2. Piotr napisał(a):

    artykuł dość ciekawy 🙂

  3. Maciej napisał(a):

    Dzięki za podsumowanie 🙂

  4. Łukasz napisał(a):

    Bardzo fajne porównanie. Brakuje w sieci takich porównań 🙂

Dodaj komentarz

You have to agree to the comment policy.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij