Największe wzrostyspadki SEO - październik 2018

Największe wzrosty/spadki SEO – PAŹDZIERNIK 2018

W ostatnich tygodniach możemy zauważyć spore wahania w serpach Google. Jak w takim razie wygląda nasz ranking widoczności za miesiąc październik? Zapraszamy do naszej comiesięcznej analizy.

Ranking SEO – PAŹDZIERNIK 2018

Tabela domyślnie sortowana jest od największego wzrostu procentowego ruchu. Wszystkie kolumny można sortować i po zastosowaniu np. sortowania wg „Szacunkowy ruch” + dodatkowo po zastosowaniu filtra „Kategoria”, możemy zobaczyć TOP10 w danej branży jeżeli chodzi o szacunkowy ruch z naturalnych wyników Google.

Generated by wpDataTables

Krótka analiza

Liderem października zostaje serwis nk.com.pl. Wzrost o ponad 175% przy takiej skali szacunkowego ruchu robi wrażenie.

nk.com_.pl-Analiza-stron-_-SEMSTORM

Mimo, że serwis zanotował wzrosty pozycji na sporą ilość słów kluczowych mających dużą ilością wyszukiwań, kluczowa tu jest jednak zmiana pozycji na frazę „nk”. Poprawa pozycji na frazę z tak dużą ilością wyszukiwań musiała mieć znaczący wpływ na cały szacunkowy ruch.

wzrost pozycji nk

Jednak najciekawszym przypadkiem w TOP10 wzrostów jest serwis otodom.pl. Wzrost na poziomie 53,53% względem września oznacza ponad 500 000 więcej szacunkowego ruchu!

[otodom.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

Jak widzimy na powyższym wykresie, serwis notował w ostatnich miesiącach spore wahania widoczności. Obecny wzrost możemy tłumaczyć głównie poprawą pozycji na słowa kluczowe związane z serwisem OLX.pl – możemy to zauważyć w tabeli poniżej.

otodom wzrosty

Inne ciekawe i warte odnotowania wzrosty to:

  • taniaksiazka.pl – pozycja 14 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 126 000 (+33,92%).
  • [taniaksiazka.pl] Analiza stron
  • pracuj.pl – pozycja 27 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 659 000 (+23,75%).
  • [pracuj.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

    Przechodzimy do październikowych spadków SEO. Niechlubny liderem zostaje sklep.pinokio.net.pl. Na poniższym wykresie zauważymy, że wzrost ilości słów kluczowych na które pojawia się serwis w Google, nie zawsze oznacza wzrost ruchu.

    [sklep.pinokio.net.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

    Znaczące i warte jeszcze odnotowania spadki zauważymy przy takich serwisach jak:

  • goeuro.plspadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 144 000 (-38,72%).
  • [goeuro.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • vox.plspadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 76 000 (-42,14%).
  • [vox.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

    Czyżby serwis miał jakieś problemy z serwerem i to ma wpływ na widoczność serwisu w Google?

    503 Service Unavailable.png
     
     
     
     
     

  • cocolita.plspadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 58 000 (-37,04%).
  • [cocolita.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • cefarm24.plspadek wartości szacunkowego ruchu również o ponad 58 000 (-31,16%).
  • [cefarm24.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • monsterpolska.plspadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 47 000 (-30,50%).
  • [monsterpolska.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • credit-agricole.plspadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 186 000 (-25,62%).
  • [credit-agricole.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • brw.plspadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 142 000 (-22,01%).
  • [brw.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

     

    Metodologia powstania rankingu

    Ranking powstał na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM. Narzędzie śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane do analizy zebrane zostały z PAŹDZIERNIKA 2018 roku, a zmiana procentowa szacunkowego ruchu (ostatnia kolumna w tabeli) to porównanie PAŹDZIERNIKA 2018 do WRZEŚNIA 2018. Każda domena uwzględniania w rankingu, musi generować na wartość min. 1000 szacunkowego ruchu wg SEMSTORM.

     

    Dodaj serwis!

    Brakuje Ci w zestawieniu jakiegoś serwisu? A może chcesz dodać własny? Wypełnij prosty formularz!





      Autor artykułu:Wojciech Przekop

      Head of SEO w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

      Komentarze

      3 wypowiedzi:
      1. Zwróciłbym tutaj uwagę na jedną rzecz. Duże spadki zanotowała branza meblarska.
        Vox.pl – 42,14%
        kler.eu – 34,38%
        meble-bogart.pl – 24,30%
        brw.pl – 22,01%
        meblewojcik.com.pl – 12,80%
        meblobranie.pl – 10,34%
        meble.pl – 6,53%
        szynaka.pl – 6,49 %

        Jeżeli spadki opierane są tylko na ruchu wyniki są zafałszowane. Spadki wynikają z okresowości ruchu. Dla VOX i BRW na wykresie pojawia się tylko ruch nie ma nic o pozycjach.

        Pozdrawiam

        1. Ranking jest tworzony na podstawie szacunkowego ruchu, a to czy wynika to z sezonowości czy innych czynników nie ma tu znaczenia… spadek to spadek i słowo „zafałszowane” nie jest tu wg mnie odpowiednie.

      2. Zgadza się zafałszowane jest źle dobranym słowem. Wyniki są obarczone efektem sezonowości, „biasem”. Po prostu należy to uwzględnić we wnioskach. Np. Klientowi tłumaczyć dlaczego nagle ma 20% mniej ruchu. Najlepiej usunąć ten efekt sprawdzając o ile spadł ruch na słowach kluczowych i czy spadek danej strony jest większy czy mniejszy od spadku danego słowa. Wiem jednak, że ranking ten nie jest pełną analizą i ma odpowiadać na trochę inne pytania. Komentarz raczej odnosił się do osób czytających aby wyciągnęli poprawne wnioski, a nie do autorów.

        Pozdrawiam

      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *