Największe wzrosty/spadki SEO – WRZESIEŃ 2018

Co ciekawego przyniósł nam wrzesień w serpach Google? Zapraszam do naszej comiesięcznej analizy największych wzrostów i spadków SEO.

Ranking SEO – WRZESIEŃ 2018

Tabela domyślnie sortowana jest od największego wzrostu procentowego ruchu. Wszystkie kolumny można sortować i po zastosowaniu np. sortowania wg “Szacunkowy ruch” + dodatkowo po zastosowaniu filtra “Kategoria”, możemy zobaczyć TOP10 w danej branży jeżeli chodzi o szacunkowy ruch z naturalnych wyników Google.

Krótka analiza

Liderem miesiąca został serwis wszystkodlawarsztatu.pl. Jest to jeden z serwisów grupy Inter Cars czyli jednego z największych dystrybutorów części zamiennych do samochodów, który oferuje również wyposażenie warsztatowe.

[wszystkodlawarsztatu.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

To, że serwis jest związany z grupą Inter Cars ma bezpośredni wpływ na tak znaczący wzrost serwisu w serpach Google. Mianowicie, serwis zanotował skok pozycji na frazy brand’owe, a że mają dużą ilość wyszukiwań… tabela poniżej powinna wszystko wyjaśnić.

inter-cars-semstorm-com

Lider poprzedniego miesiąca, czyli ultima.pl, nie zwalnia tempa. Mimo, że procentowy wzrost jest mniejszy niż w sierpniu, to wg SEMSTORM’a zanotował przybliżony skok wartości szacunkowego ruchu jak miesiąc temu.

[ultima.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

Skąd taka “hossa”? Odpowiedź wydaje się taka sama jak poprzednio – kolejny wzrost pozycji na frazę “gry”. W sierpniu była to pozycja 16, we wrześniu już 9. Kto wie, może w paźdzoierniku zobaczymy sklep już w TOP5?

[ultima.pl] gry Analiza stron _ SEMSTORM
 
Warte odnotowania są również gigantyczne wzrosty wartości szacunkowego ruchu 2 domen. Czyli:

  • bonito.pl – pozycja 6 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 170 000 (+38,86%).
  • [bonito.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
     

  • allani.pl – pozycja 22 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 180 000 (+18,90%).
  • [allani.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
     
    Pora na największe spadki. Liderem tego niechlubnego rankingu został sklep al.to. Co ciekawe, sklep w rankingu z poprzedniego miesiąca znalazł się w TOP10 największych wzrostów.

    [al.to] Analiza stron _ SEMSTORM

    Trudno jednoznacznie stwierdzić czym tak duży spadek jest spowodowany. Tym bardziej spoglądając na wykresy dotyczące ilości słów kluczowych na jakie sklep jest widoczny w Google.

    [al.to] Analiza stron _ SEMSTORM - słow kluczowe

    Analizując spadki na konkretne słowa kluczowe można jednak odnieść wrażenie, że to spadki pozycji na słowa kluczowe związane z kategorią “Gry i zabawki” mogą mieć tu kluczowe znaczenie. Zbliża się sezon na tego typu asortyment, a konkurencja “podkręca” swoje działania? Trudno powiedzieć…

    słowa kluczowe spadki

    Nie tylko al.to zanotowało taką sinusoide. Również sklep-presto.pl z TOP wzrostów w poprzedniej edycji, w obecnej jest już w największych spadkach. Biorąc pod uwagę skalę wartości tego spadku, jest on jeszcze bardziej dotkliwy niż w przypadku al.to.

    [sklep-presto.pl] Analiza stron

    Co w tym przypadku sie stało? Sklep “wyleciał” na 2 frazy, które mają bardzo dużą ilość wyszukiwań i to wydaje się głównym powodem.

    [sklep-presto.pl] SEO lost Keywords - utracone _ SEMSTORM
     

    Inne znaczące spadki możemy zauwać przy takich domenach jak:

  • jysk.pl – pozycja 7 wśród największych spadków. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 170 000 (-22,78%).
  • [jysk.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
     

  • decathlon.pl – pozycja 8 wśród największych spadków. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 330 000 (-22,75%).
  • [decathlon.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
     

  • bzwbk.pl – pozycja 9 wśród największych spadków. Po przejęciu banku przez Santander widzimy już przekierowanie.
  • [bzwbk.pl] Analiza stron _ SEMSTORM - Google Chrome
     

  • otodom.pl – pozycja 16 wśród największych spadków. Spadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 210 000 (-22,75%).
  • [otodom.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
     

    Metodologia powstania rankingu

    Ranking powstał na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM. Narzędzie śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane do analizy zebrane zostały z WRZEŚNIA 2018 roku, a zmiana procentowa szacunkowego ruchu (ostatnia kolumna w tabeli) to porównanie WRZEŚNIA 2018 do SIERPNIA 2018. Każda domena uwzględniania w rankingu, musi generować na wartość min. 1000 szacunkowego ruchu wg SEMSTORM.

    Dodaj swój serwis!

    Chcesz dodać swój serwis do comiesięcznej analizy? A może jakiegoś serwisu po prostu Ci brakuje w zestawieniu? Uzupełnij prosty formularz i jeżeli według nas będzie pasował do danej branży, z chęcią go dodamy!

    Senior SEO Manager w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

    Może Ci się również spodoba

    Dodaj komentarz

    You have to agree to the comment policy.

    Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

    Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

    Zamknij