Nowe badanie od UPS na temat trendów w e-commerce

Nowe badanie od UPS na temat trendów w e-commerce

Firma UPS opublikowała swoje badanie, w którym zwraca uwagę na zachodzące trendy w handlu elektronicznym, a w szczególności na kwestie budzące niepokój wśród kupujących w Internecie.

Na czym polegało badanie?

Globalne badanie UPS Pulse of the Online Shopper™ opisuje nawyki i preferencje konsumentów w zakresie od prepurchase do postdelivery. Zwraca także uwagę na to, jak poszczególne pokolenia (Baby Boomers, X, Z oraz Millenialsi) wywierają wpływ na trendy w handlu detalicznym. Raport koncentruje się przede wszystkim na transakcjach realizowanych między przedsiębiorstwami a konsumentami (B2C), ale dzieli się także spostrzeżeniami z branży B2B.

Badanie przeprowadzono między grudniem 2018 a styczniem 2019 roku. Opiera się ono na wynikach ankiety, w której udział wzięło ponad 18 000 osób kupujących przez Internet na całym świecie. Respondenci dokonywali co najmniej dwóch zakupów online w trzymiesięcznym okresie.

Najważniejsze wnioski z badania

  • Główny element doświadczenia kupującego zaczyna się od przeprowadzenia researchu

90% klientów przed zakupem wyszukuje informacje na temat produktów przez Internet. Młodsze pokolenie w największym stopniu zwraca uwagę na recenzje innych klientów. 95% wszystkich kupujących oczekuje, że wszelkie opłaty za wysyłkę i podatki zostaną zsumowane przed sfinalizowaniem zakupu.

  • Sposób wyszukiwania informacji różni się w zależności od lokalizacji kupujących

W Brazylii 48% osób dokonuje zakupy przez Internet, korzystając z internetowych porównywarek cenowych. Około 31% chińskich kupujących online korzysta w tym celu z licznych serwisów społecznościowych. W Korei Południowej 64% kupujących woli porównywarki cen, podczas gdy 42% preferuje strony z recenzjami klientów. W Polsce 51% osób przegląda porównywarki cenowe, a około 45% odwiedza oficjalne strony internetowe sprzedawców.

  • Kupujący online chcą czuć się doceniani

W rezultacie 19% konsumentów jest członkiem więcej niż 5 programów lojalnościowych. Dołączają do nich z powodu możliwości otrzymania takich korzyści jak bezpłatna wysyłka, rabaty zastrzeżone jedynie dla członków programu oraz nagrody.

  • 56% kupujących śledzi dostawy produktów przez Internet

Jednocześnie Amerykanie robią to najczęściej.

  • Wiele osób ma obawy związane z bezpieczeństwem

W skali globalnej 65% kupujących w Internecie bardzo boi się o prywatność danych. W Europie konsumenci preferują metody płatności o podwyższonym poziomie bezpieczeństwa, takie jak PayPal, Alipay i WeChat Pay. Wraz z wiekiem rośnie obawa o bezpieczeństwo. Około 73% osób dokonujących zakupów online w wieku 65 lat i wyżej ma bardzo duże obawy odnośnie do bezpieczeństwa takiej czynności.

  • Kupujący chcą mieć wybór oraz wygodę, ale nie chcą za to płacić

Respondenci cenią sobie, gdy produkt jest dostarczany już na następny dzień. Jednak na poważnie wezmą pod uwagę inne opcje takie jak: dodanie kolejnych produktów do koszyka (36%), wybieranie najwolniejszego czasu transportu (32%) oraz wyszukiwanie kodu promocyjnego w Internecie (32%), jeśli pozwoli to uzyskać darmową wysyłkę.

Millenialsi są bardziej skłonni do wyboru opcji najszybszej dostawy niż inne grupy wiekowe.

  • Możliwość zwracania produktów jest kluczowa dla utrzymania klientów

Zwroty towarów pozostają najbardziej pożądaną opcją przez klientów. 73% badanych konsumentów uznało, że pozytywne lub negatywne doświadczenia związane ze zwrotami wpłynęły na to, czy będą kontynuować zakupy u danego sprzedawcy. W ujęciu globalnym 36% kupujących online zwróciło towar w ciągu ostatnich trzech miesięcy.

Podsumowanie

Omówione tutaj badanie to kolejne świetne źródło informacji przygotowane przez USP. Jak to ujął Kevin Warren, dyrektor ds. marketingu w UPS:

Od 7 lat UPS Pulse of the Online Shopper zwraca uwagę na pojawiające się trendy w handlu elektronicznym, zanim w ogóle staną się one głównym nurtem. Owo badanie jest tylko jednym ze sposobów, w jaki firma UPS nadal oferuje cenne informacje, które pomagają sprzedawcom detalicznym i spedytorom podejmować strategiczne decyzje, aby sprostać zmieniającym się globalnym potrzebom konsumentów.

Raport możliwy do pobrania jest tutaj: https://solutions.ups.com/UPS-pulse-of-the-online-shopper-2019-LP.html?WT.mc_id=PRESSRELEASE_PRESSROOM_POTOS_STUDY_073019

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *