Nowe badanie ujawnia ciekawe szczegóły na temat zachowań kupujących online podczas Black Friday

Nowe badanie ujawnia ciekawe zachowania podczas Black Friday

Sprzedawcy internetowi muszą sprostać wysokim wymaganiom klientów, jeśli chcą zyskać na jednym z najgorętszych okresów sprzedażowych w roku. W przeciwnym wypadku potencjalni kupujący szybko przejdą do konkurencji. Jest to jeden z wniosków, jaki znajdziemy w raporcie opublikowanym przez Quantum Metric pod tytułem Unpacking Black Friday: Pairing consumer expectations with past behavior.

Na czym polegało badanie?

Quantum Metric to firma zajmująca się przeprowadzaniem analiz i badań dotyczących doświadczenia użytkownika w Internecie. Omawiane teraz badanie dotyczy głównych problemów, jakie kupujący napotykają podczas realizowania transakcji online. Okazało się jednocześnie, że właśnie podczas Black Friday powolne doświadczenie zakupowe potrafi szczególnie frustrować klientów, skutkiem czego korzystają oni z oferty konkurencji.

Ankietę przeprowadzono na grupie 1 194 dorosłych kupujących.

Najważniejsze wnioski z badania

W przypadku populacji USA (której to głównie dotyczyło badanie) 31% czeka na Black Friday/Cyber Monday, aby dokonać masowych zakupów. Potwierdzają to spostrzeżenia niektórych sprzedawców – w przypadku jednego ruch na stronie internetowej był w tym okresie o 500% większy w porównaniu do zwykłych dni sprzedażowych.

Badanie wykazało, że 22% kupujących zacznie szukać interesujących ich produktów gdzie indziej, jeśli czas ładowania strony jest zbyt długi. Czas ładowania, który według klientów był o 6 sekund zbyt wolny, prowadził do obniżenia konwersji o połowę.

Jeśli zaś chodzi o sam proces rozliczenia, 49% konsumentów porzuci koszyk, jeśli otrzymają komunikat, który uniemożliwi im dokończenie transakcji. 17% za to jasno zadeklarowało, że w przypadku takich komplikacji natychmiast zacznie przeszukiwać sklepy konkurencji w poszukiwaniu podobnej oferty.

Inne czynniki, które prowadziły do porzucenia koszyka:

  • Długi czas ładowania – 30%.
  • Brak możliwości dostania się na swoje konto – 38%.
  • Wyszukiwarka nie zwraca wyników, jakich się spodziewano – 30%.

Ważna jest także kwestia bezpieczeństwa oraz dbanie o techniczną jakość strony. 34% uczestników ankiety przyznało, że jeśli podczas dokonywania zakupów zauważą błąd po przejściu do rozliczenia, będą się bać wycieku swoich danych osobowych.

Podsumowanie

Jak ujął to Mario Ciabarra, Founder i CEO w Quantum Metric:

Black Friday to największe wydarzenie sprzedażowe roku, a budowany długo nastrój oczekiwania owocuje niesamowitą chęcią kupowania w sieci. W zeszłym roku jeden z naszych klientów detalicznych z listy Fortune 500 odnotował 500% wzrostu ruchu, podczas gdy u innego miał miejsce ponad 12-krotny wzrost przychodów w porównaniu do dawniejszych okresów Black Friday.

Aby mieć pewność, że klienci nie odejdą rozczarowani i z pustymi rękami, detaliści muszą starannie przygotować się na ich napływ. Ich doświadczenia zakupowe podczas Czarnego Piątku muszą być bezproblemowe i satysfakcjonujące – szał kliknięć i odświeżania strony należy zmienić w okazje na zysk albo stracić potencjalnych klientów na rzecz konkurencji.

Link do pełnego badania: https://go.quantummetric.com/blackfriday-ebook

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Jedna wypowiedź
  1. No w USA black to święto jak wybory 🙂 tam ludzie toczą wojny aby tylko dostać produkt. W Polsce tego nie widać ale z sprzedażny jak najbardziej jest to mocno widoczne na każdej płaszczyźnie w Polsce sprzedasz zwiększy się na pewno o 200%. Pamiętam wzrosty zeszłoroczne w firmie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *