Prasówka SEO/e-commerce #1

Od dzisiaj w marketingwsieci.pl zaczynamy nowy cykl prasówek SEO/e-commerce. Wcześniej szerzej opisywaliśmy pojedynczo wybrane wydarzenia. W tym formacie z kolei w jednym wpisie będziemy przedstawiać znacznie więcej wiadomości, odsyłając jednocześnie Czytelników do źródeł, jeśli chcą zapoznać się ze szczegółami.

A co zatem w tej prasówce?

Koronawirus a branża e-commerce

Rozprzestrzenianie się koronawirusa wpływa na nasze codzienne życie. Jak zatem odbiło się na branży e-commerce? Co ciekawe, niektóre sklepy notują gwałtowny wzrost w sprzedaży – dotyczy to w szczególności tych, które sprzedają żywność, środki czystości, czy leki. W innych branżach sytuacja prezentuje się jednak inaczej. Zamknięcie niektórych fabryk w Chinach przełożyło się na wzrost kosztów produkcji urządzeń elektronicznych nie tylko chińskich marek. W odpowiedzi na te wydarzenia firma Alibaba zaproponowała ciekawą formę pomocy.

Aby dowiedzieć się więcej, zajrzyj tutaj.

Polacy i Polki kupują w sieci inaczej

Santander Consumer Bank opublikował raport Polaków portfel własny – kochamy okazje. Przeanalizował on to, jak w Internecie kupują Polacy i Polki. Oto kilka najciekawszych danych:

  • Kobiety korzystają z zakupów online częściej niż mężczyźni – 51,6% kobiet w porównaniu do 36,3% mężczyzn.
  • Koszt produktu ma dla kobiet większe znaczenie – 40,1% wskazań w porównaniu do 30,4% mężczyzn.
  • Polki częściej szukają na wyprzedażach online sprzętu sportowego – robi to 5% z nich w porównaniu do 2,4% mężczyzn.

Aby przeczytać cały raport, zajrzyj tutaj.

Wprowadzono zmiany w raportach Google Ads

W Google Ads pojawią się nowe rodzaje raportów atrybutów, które mają być prostsze i bardziej intuicyjne. Pomogą one w skutecznym śledzeniu kampanii reklamowych. W wyniku wprowadzonych zmian użytkownicy będą mieć do dyspozycji 5 raportów atrybucji.

Z wprowadzonymi zmianami możesz zapoznać się tutaj.

70% stron przeniesiono już do Mobile First Index

Od marca 2018 roku Google zaczęło oficjalnie wprowadzać mobile first indexing. Z kolei od 1 lipca 2019 roku indeksowanie zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych jest domyślnie włączone dla wszystkich nowych witryn internetowych.

W rezultacie tych kroków obecnie już 70% stron zostało przeniesionych do mobile first indexing. W przypadku pozostałych 30% stanie się tak do końca sierpnia 2020.

Oficjalna informacja od Google.

Google udziela rad na temat sitemap

Sitemapa pomaga w pozycjonowaniu stron, jednak czy zawsze jest tak bardzo konieczna? W poradniku video Sitemaps in Search Console – Google Search Console Training jeden z przedstawicieli Google podał konkretne sytuacje, w których szczególnie warto stworzyć sitemapę. Podzielił się także radami na temat automatycznie generowanych sitemap.

Cały poradnik możesz obejrzeć tu:

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *