Prasówka SEO/e-commerce #2

Kolejny tydzień, a więc i czas na kolejną prasówkę SEO/e-commerce. Koronawirus dalej wywiera coraz większy wpływ na rynek handlu internetowego, jak i marketingu w sieci. Z kolei Google wprowadza kolejne usprawnienia do swoich usług.

A co zatem w tej prasówce?

Jak Amazon skorzysta na koronawirusie?

Jörg Funder, profesor zarządzania przedsiębiorstwem w handlu detalicznym i dyrektor Instytutu Międzynarodowego Zarządzania Handlem i Dystrybucją w wywiadzie dla Wirtschafts Woche zaznaczył, że sklepy internetowe z racji obecnej epidemii bardzo skorzystają kosztem sklepów stacjonarnych. W grę wchodzą szczególnie sprzedawcy oferujący produkty codziennego użytku. Z tych powodów Amazon okaże się głównym zwycięzcą.

Inny ekspert, Kai Hudetz – dyrektor zarządzający kolońskiego Instytutu Badań Handlu (IFH) – wskazuje z kolei, że epidemia może na stałe utrwalić pewne zwyczaje, jak choćby większą tendencję do kupowania online.

Aby dowiedzieć się więcej, zajrzyj tutaj.

Allegro pokryje koszty dostaw Allegro Smart!

Do 18 kwietnia Allegro będzie pokrywać koszty dostaw realizowanych za pomocą programu Allegro Smart! Decyzja ta jest odpowiedzią na zalecenia rządu dotyczące zostawania w domu i unikania dużych skupisk ludzi. Prezes Allegro, François Nuyts, zapewnił, że firma nie liczy na zysk. Po zakończeniu inicjatywy koszty dostawy nie zostaną podniesione, aby zrekompensować poniesione straty.

Aby zapoznać się ze szczegółami inicjatywy, przejdź tutaj.

eMarketer dostosowuje swoje prognozy odnośnie do wydatków na reklamy z powodu epidemii

eMarketer to jedno z lepszych źródeł dotyczących prognoz związanych ze światem reklamy. Choć przewiduje on, że globalne wydatki na reklamę w najbliższych latach dalej będą wzrastać, to jednak dostosował swój forecast z racji ostatnich wydarzeń związanych z epidemią. Dokładnie rzecz biorąc, jego przewidywania odnośnie do wzrostu spadły o 3%:

Forecast od eMarketer związany z wydatkami na reklamę

Ze szczegółami dotyczącymi przewidywań możesz zapoznać się tutaj.

Google wypowiada się na temat kar nakładanych ręcznie

Podczas ostatniego Google Webmaster Hangouts jeden z użytkowników zadał Johnowi Muellerowi serię pytań dotyczących kar nakładanych ręcznie. Poruszono m.in. następujące kwestie:

  • Jak Google obsługuje wnioski o zniesienie kary?
  • Jak duży jest zespół zajmujący się ręcznym ocenianiem stron?
  • Czy zbyt szybkie zareagowanie na nałożoną karę jest niewskazane?
  • Czy są strony, którym nadaje się priorytet w przypadku ich wniosków o zniesienie kary?

Aby znaleźć odpowiedź na te, jak i inne pytania, przejdź tutaj.

W maju Google zaktualizuje Zasady dotyczące innej działalności podlegającej ograniczeniom. Jedna z najważniejszych zmian dotyczy tego, że:

Google nie będzie już zezwalać na reklamowanie dokumentów lub usług, które można uzyskać bezpośrednio od organów administracji publicznej lub wyznaczonego usługodawcy. Nie będzie można także reklamować pomocy w uzyskaniu tych produktów bądź usług.

Nowe zasady nie dotyczą jednak pewnych usług specjalistycznych, jak przygotowywanie deklaracji podatkowych, usługi prawne, czy usługi B2B.

Z oficjalnym komunikatem od Google możesz zapoznać się tutaj.

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *