Prasówka SEO/e-commerce 04.2020 #4

W ostatniej prasówce dotyczącej kwietnia, przyjrzymy się kwestii zakupów spożywczych w dobie epidemii. Zwrócimy też uwagę na 2 niedawno udostępnione publikacje na temat pozycjonowania oraz marketingu internetowego.

A co zatem w tej prasówce?

InPost wprowadza program Multiskrytki

W połowie maja w popularnej sieci paczkomatów zostanie wprowadzona funkcja Multiskrytki. Dzięki niej w jednej skrytce będzie możliwe umieszczenie kilku paczek. Ich maksymalna ilość jest zależna od pojemności wybranej skrytki. Nowa funkcja ma zagwarantować większą szybkość realizacji odbioru zamówienia.

Z oficjalnym komunikatem możesz zapoznać się tutaj.

Sklep Frisco notuje rekordy zamówień

Frisco to pierwszy polski sklep pozwalający na robienie zakupów z wykorzystaniem Asystenta Google. Firma od długiego czasu przodowała na polskim rynku, jeśli chodzi o nowoczesne zakupy spożywcze online. Nie dziwne zatem, że w dobie obecnej sytuacji epidemicznej obsługuje rekordową ilość zamówień. Oto jak liczbowo wyglądają niektóre przykłady wzrostu:

  • Średnia wartość koszyka – o 70% większa niż w marcu w porównaniu do dwóch poprzednich miesięcy.
  • Łączna liczba dostarczonych produktów5,5 miliona od 24 lutego do końca marca.
  • Liczba zamówień mięsnych produktów konserwowych – o 2700% większa w porównaniu do lutego 2019.

Z innymi szczegółami dotyczącymi wzrostów notowanych w sklepie możesz zapoznać się tutaj.

Internetowe zakupy spożywcze – Wielka Brytania na czele, jeśli chodzi o Europę

Choć coraz więcej osób kupuje świeże produkty spożywcze online, to jednak dalej wolumen takich zamówień jest mniejszy niż w przypadku tradycyjnych zakupów. Wyjątkiem jest Wielka Brytania – jak podaje badanie przeprowadzone przez Amcor, 42% Anglików kupuje online więcej w porównaniu do instore, a 32% mniej. Co ciekawe, sytuacja ta wyglądała tak jeszcze przed epidemią COVID-19.

Aby pobrać pełny raport, przejdź tutaj.

Princeton University publikuje e-book na temat PageRank’u

Princeton University przygotował e-book Google’s PageRank and Beyond: The Science of Search Engine Rankings, który liczy sobie 235 stron. Publikacja dogłębnie wyjaśnia, jak dawniej wyszukiwarki internetowe realizowały proces ustalania rankingu stron. Nie omawia ona tego, jak robią to obecnie, jednak poruszane zagadnienie jest na tyle wnikliwie rozpatrzone, że w książce dalej można znaleźć wiele informacji przydatnych w naszych czasach.

E-book Google’s PageRank and Beyond: The Science of Search Engine Rankings możesz za darmo pobrać tutaj.

Google publikuje poradnik na temat tworzenia strategii marketingowej w dobie epidemii

Nie tak dawno Facebook wydał e-book skierowany do różnych grup związanych z biznesem w odpowiedzi na COVID-19. Podobny krok podjęło także Google. Navigating the road ahead: A guide to help businesses adapt their digital marketing strategies and prepare for what’s next ma pomóc przedsiębiorstwom w tworzeniu skutecznej strategii marketingowej w trakcie epidemii. Porady tam zawarte są oparte na obserwacjach Google na temat tego, jak firmy reagują na szybko zmieniające się warunki.

Jeśli chcesz zapoznać się z oficjalnym komunikatem o wydaniu e-booka oraz go pobrać, przejdź tutaj.

  • 1
  •  
  •  
Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *