Prasówka SEO/e-commerce

Prasówka SEO/e-commerce #10

W tej prasówce kilka newsów o tym, jak polskie firmy związane z e-commerce stawiają kolejne kroki w rozwoju. Oprócz tego przydatna porada od przedstawiciela Google oraz kolejny raport na temat wpływu epidemii na zachowania kupujących.

Empik przekroczył liczbę miliona zamówień miesięcznie

Empik prowadzi internetową sprzedaż, która jest uzupełnieniem handlu stacjonarnego, już od 20 lat. W tym czasie rozwinął się do znaczących rozmiarów. 2,5 miliona produktów w 16 kategoriach, 7 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie składających w tym czasie średnio 600 tysięcy zamówień (w jednym z ostatnich miesięcy liczba ta przekroczyła milion) oraz 1 000 zaufanych partnerów. W rezultacie firma znajduje się w TOP 3 polskiego e-commerce.

Aby zapoznać się z oficjalnym komunikatem oraz dodatkowymi statystykami dotyczącymi rozwoju Empiku, przejdź tutaj.

InPost przeprowadza ekspansję na rynki zagraniczne

InPost to jeden z największych dostawców przesyłek w Polsce. Niedawno 24 nowe paczkomaty firmy pojawiły się także w Wielkiej Brytanii. Inwestycja ta jest jednym z etapów ekspansji zagranicznej, która, choć na jakiś czas wstrzymana przez epidemię, nie została całkowicie porzucona.

Paczkomaty pojawiły się przy dworcach kolejowych, sklepach Morrisons oraz stacjach benzynowych BP i Esso. Urządzenia można znaleźć m.in. w Manchesterze, Londynie oraz Brimingham.

Oficjalny komunikat znajdziesz tutaj.

Google doradza, aby nie tworzyć ręcznie sitemap dla dużych stron

Na forum Reddit jeden z SEO-wców opisał wyzwanie, przed jakim stanął – zamierzał stworzyć ręcznie sitemapę dla sklepu, którego asortyment liczył ponad 2 miliony produktów. Potrzebne URL uzyskał od developerów, którzy zaciągnęli je przez API. Na szczęście w jego wątku odpowiedzi udzielił przedstawiciel Google – John Mueller.

Aby zapoznać się z radami, jakie otrzymał ów SEO-wiec, przejdź do omawianego wątku na forum.

Kolejne badanie na temat zmian w zachowaniach konsumentów spowodowanych epidemią

Firma BrightEdge przeprowadziła analizę zachowań w zapytaniach internetowych podczas ostatnich 90 dni. Wykryte zmiany są dość znaczące i według analityków mają stać się nową normą.

Raport określił kilka branż produktowych i usługowych, wśród których zachodzące zmiany były najbardziej widoczne. Podzielił je na 4 kategorie określające to, czy zanotowano w ich przypadku spadek, wzrost, stabilizację czy powrót do nowej normalności (jak choćby przeniesienie koncertów muzycznych do świata online).

Analiza rzuciła także światło na wyszukiwania związane z finansami oraz branżą B2B. Oprócz tego wiele uwagi poświęcono temu, czym będzie nowa normalność w branży SEO oraz e-commerce.

Pełny raport możesz pobrać tutaj.

Facebook uruchamia platformę e-commerce

Facebook uruchomił niedawno Facebook Shops. Z usługi można korzystać zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. W planach jest także poszerzenie tej listy o WhatsApp, Messenger oaz Instagram Direct.

Założenie sklepu na Facebook Shops jest bardzo proste i wymaga jedynie wprowadzenia jego nazwy, dodania krótkiego opisu, zdjęcia tytułowego oraz wybrania produktów, które chce się sprzedawać.

Z oficjalnym komunikatem oraz instrukcjami dotyczącymi korzystania z Facebook Shops możesz zapoznać się tutaj.

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *