Prasówka SEO/e-commerce

Prasówka SEO/e-commerce #11

W tej prasówce kilka ciekawych wiadomości o tym, jak polscy sprzedawcy podejmują kolejne starania, aby ułatwić nam robienie bezpiecznych zakupów przez Internet. Oprócz tego dużo na temat Google.

A co zatem w tej prasówce?

Tesco wprowadza kolejne punkty odbioru zakupów

Tesco w swojej usłudze sprzedaży online pozwala na odbiór osobisty „Zamów i odbierz”. Dzięki niemu klienci mogą odebrać zakupy w Punkcie Obsługi Klienta lub na parkingu, czy nawet wybrać dostawę przez firmę taksówkową, która współpracuje z siecią sklepów.

W maju „Zamów i odbierz” zostało poszerzone o kolejne 5 miast – łącznie w Polsce istnieje już 14 takich punktów. Dzięki omawianej usłudze Tesco jest w stanie obsługiwać o 15% więcej klientów. Jak podkreśla sama firma, opcja ta cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem.

Więcej na temat zakupów online w Tesco oraz usługi „Zamów i odbierz”, możesz dowiedzieć się tutaj.

Nowy bezpieczny sposób odbierania przesyłek od Poczty Polskiej

Poczta Polska wprowadza kolejny bezpieczny i bezkontaktowy sposób odbioru przesyłek. Od 28 maja klienci mogą to zrobić przy użyciu kodu PIN. Nadawca musi w tym celu podać adres e-mail lub telefon adresata, dzięki czemu ten drugi może otrzymać 6-cyfrowy kod. Podczas odbioru wystarczy, że klient poda ten kod, a kurier pozostawi przesyłkę pod drzwiami.

Aby zapoznać się z oficjalnym komunikatem, przejdź tutaj.

Google na temat bio autorów i ich wartości dla SEO

Czy bio autorów, a nawet osobne podstrony poświęcone ekspertom piszącym na danej stronie są ważne z punktu widzenia SEO? Quality Raters Guidelines podają, że tworzenie ich jest uzasadnione, jeśli chodzi o EAT oraz YMYL, jednak czy stanowią one swoisty sygnał rankingowy?

Kwestia ta jest nieco bardziej skomplikowana i wiele zależy od kontekstu. Na szczęście John Mueller udzielił w tej sprawie wyczerpującej odpowiedzi w ostatnim Google Webmaster Central Hangouts.

Aby zapoznać się z wytłumaczeniem, przejdź tutaj.

Google ma już łącznie 6 narzędzi do mierzenia kluczowych czynników związanych z wydajnością strony

Web Vitals to inicjatywa od Google, dzięki której możliwe będzie zunifikowanie wskaźników mających wpływ na dostarczanie dobrego user experience. Core Web Vitals to z kolei zestaw wskaźników, które mają znaczenie w przypadku wszystkich stron internetowych.

Google chce z czasem wprowadzić Core Web Vitals do głównego algorytmu, dlatego udostępnia narzędzia, które pozwolą dokładnie analizować owe czynniki. Obecnie jest ich już 6.

Aby zapoznać się z listą owych narzędzi oraz ich opisem, przejdź tutaj.

Google potwierdza, że to bug przyczynił się do wahań pozycji na początku maja

W jednej z ostatnich prasówek informowaliśmy o majowej aktualizacji od Google. Jednym z czynników, który jako pierwszy wrzucił się w oczy, było to, że update w dużym stopniu dotknął lokalne wyniki wyszukiwania.

Okazuje się jednak, że nie był to zamierzony efekt. Po zebraniu większej ilości informacji od przedstawicieli branży SEO, Google potwierdziło, że w międzyczasie pojawił się bug. To przez niego doszło do dużych wahań w przypadku lokalnych wyników wyszukiwania.

Komunikat od Google na Twitterze:

https://twitter.com/dannysullivan/status/1266127213058912256
Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *