Prasówka SEO/e-commerce

Prasówka SEO/e-commerce #14

W tej prasówce kolejny raport na temat wpływu epidemii na nawyki zakupowe Polaków. Oprócz tego kilka informacji na temat Facebooka oraz Google.

A co zatem w tej prasówce?

Facebook wprowadza funkcję blokowania reklam politycznych

Jako że Facebook odgrywa ostatnio dużą rolę w dyskusjach społecznych oraz w docieraniu do szerokich grup odbiorców, zarząd platformy postanowił wprowadzić funkcję, która wielu osobom na pewno się spodoba. Użytkownicy będą w stanie tak skonfigurować rodzaj otrzymywanych reklam, aby wykluczyć z nich te dotyczące polityki (np. ubiegania się o elektorat) czy kwestii społecznych. Funkcja ma być początkowo aktywna w USA, jednak Facebook ma plany rozszerzyć ją także na inne kraje.

Z oficjalnym komunikatem możesz zapoznać się tutaj.

Czy podczas migracji stron używać nofollow?

W trakcie podcastu Search Off the Record, w którym udział biorą pracownicy Google, poruszono wspomnianą w tytule kwestię. Ogólnie rzecz biorąc, nofollow nie powinno być używane podczas migracji z jednej domeny na drugą. Lepszym podejściem jest stosowanie normalnych linków, gdyż pomogą one zebrać ruch ze starej strony na nową. W czasie rozmowy wspomniano także o tym, że Google pracuje nad możliwością wykrywania złośliwych stron dzięki atrybutowi nofollow, jednak nie jest do końca pewne, czy funkcja ta wejdzie w życie.

Omawiany odcinek podcastu możesz znaleźć tutaj.

Nowe reguły w polityce Google Ads

Nowe aktualizacje do regulaminu dotyczą dwóch kwestii. Pierwsza to Wstrzymanie konta w związku z naruszeniem zasad. Informuje ona, że konto reklamodawcy może zostać wstrzymane, jeżeli nie przejdzie on weryfikacji tożsamości. Google podejmie podobne kroki, jeśli zostanie u niego wykryte potencjalnie szkodliwe zachowanie. Druga nowość to Aktualizacja zasad związanych z przedstawianiem nieprawdziwych informacji. Ogólnie rzecz biorąc, dotyczy ona clickbaitowych technik. Google nie będzie zezwalać na reklamy, które zachęcają do ich otworzenia przez wykorzystanie szokujących komunikatów oraz obrazów czy innych tego typu metod (jak choćby zdjęcia ludzkiego ciała „przed i po”).

Z pełną treścią aktualizacji możesz zapoznać się tutaj i tutaj.

Raport: z powodu pandemii 1/3 Polaków robi częściej zakupy przez Internet

Agencja Catchers przeprowadziła badanie dotyczące zachowań zakupowych Polaków w ostatnim czasie. Wykazano, że przed wybuchem epidemii 70% osób korzystających z Internetu dokonywało zakupów online przynajmniej raz w miesiącu. Wraz z rozwojem ostatnich wydarzeń, 1/3 zaczęła to robić jeszcze częściej, a 6% ankietowanych zrobiło zakupy w Internecie po raz pierwszy. Oprócz tego handel internetowy stał się jeszcze ciekawszą opcją dla przedsiębiorców – w marcu 2020 roku zainteresowanie nim wzrosło o 50% w porównaniu do ubiegłego roku.

Z oficjalnym komunikatem prasowym możesz zapoznać się tutaj.

InPost ma już 7 000 paczkomatów w Polsce

Paczkomat o numerze 7 000 stanął w Poznaniu przy ul. Doliny 11. Sieć maszyn InPostu rozwija się bardzo szybko, bo tylko w tym roku pojawiło się ich 700. Taka ekspansja jest odpowiedzią na coraz szybciej rosnące wolumeny zamówień oraz fakt, że paczkomaty InPostu są najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek ze sklepów internetowych.

Z oficjalnym komunikatem możesz zapoznać się tutaj.

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Jedna wypowiedź
  1. Chyba już można śmiało powiedzieć, że najwięcej straciły te sklepy, które nie założyły swojego biznesu w sieci, gdyż z różnych przyczyn wstrzymywały się od tej decyzji. Szkoda. Jednak teraz widzą, jak jest to ważne i działają na tym polu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *