Prasówka SEO/e-commerce

Prasówka SEO/e-commerce #21

W tej prasówce zróżnicowane newsy – raporty na temat YouTube, nawyków zakupowych Europejczyków, wskazówki od Google na temat negatywnych recenzji oraz kolejna luka bezpieczeństwa w WordPress.

A co zatem w tej prasówce?

Najpopularniejsze wyszukiwania na YouTube w czasie pandemii

YouTube opublikował dane dotyczące tego, czego najczęściej dotyczyły nasze wyszukiwania na popularnej platformie w czasie pandemii. Oto kilka najciekawszych zagadnień:

  • Gotowanie – filmy objaśniające jak samodzielnie przygotować chleb na zakwasie stały się ogromnie popularne.
  • Dbanie o siebie – użytkownicy YouTube bardzo zainteresowali się takimi tematami jak Yoga, medytacja oraz ćwiczenia w domu.
  • Kontakt z innymi – wyświetlenia filmów typu #withme wzrosły o 600%.

YouTube zaznacza, że zaskakujące jest, jak w skali całego świata bardzo podobne stały się nasze potrzeby w reakcji na trwającą epidemię.

Aby zapoznać się z pełnym raportem, przejdź tutaj.

Ponad 25% Europejczyków zamierza wciąż częściej dokonywać zakupów przez Internet

Firma Capterra przeprowadziła badanie na niemal 6 000 klientów z 6 państw. Okazało się, że 27% europejskich konsumentów będzie nadal robić więcej zakupów przez Internet niż przed wybuchem pandemii. 56% kupuje online trzy lub więcej produktów miesięcznie – przed pandemią odsetek ten wynosił 43%. Oprócz tego liczba osób kupująca 11-20 produktów miesięcznie praktycznie się podwoiła. Wiele osób zmieniło swoje nawyki na stałe10% w dalszym ciągu będzie unikać tradycyjnych sklepów, aby nie narażać się na zarażenie. Z kolei 22% zamierza dalej nabywać produkty przez Internet, mimo że wcześniej wystarczyły im do tego fizyczne sklepy.

Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.

Google na temat negatywnych recenzji

Internetowe recenzje klientów na pewno są ważne. Zachodzi jednak pytanie – jak dokładnie interpretuje je Google? Kwestię tę niedawno wyjaśnił John Mueller. Wskazał on m.in., że negatywne opinie w kontekście danych firm/produktów pojawiają się praktycznie zawsze, dlatego z punktu widzenia SEO nie powinny stanowić większego problemu. Zaznaczył jednak, że jeżeli negatywne recenzje są bardzo liczne, stanowią wtedy jasny sygnał, że faktycznie coś może nie być w porządku, na co Google w odpowiedni sposób zareaguje. Z drugiej strony każda sytuacja się różni i algorytm może w inny sposób na nią reagować.

Z dyskusją na omawiany temat możesz zapoznać się tutaj.

Wykryto lukę bezpieczeństwa, która obejmuje ponad 700 000 stron korzystających z popularnych motywów na WordPress

W popularnych motywach na WordPress – Divi i Extra – wykryto lukę bezpieczeństwa. Obejmuje ona także Divi Builder, plugin do WordPressa. Wrażliwość pozwalała hakerom zamieszczać na stronie pliki PHP i zdalnie aktywować skrypty na serwerze witryny. 3 sierpnia 2020 twórcy wydali patche w wersji 4.5.3 dla wszystkich omawianych produktów. Jeśli z nich korzystasz, koniecznie pobierz ostatnie aktualizacje.

Więcej na temat tego problemu możesz dowiedzieć się tutaj.

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *