Przygotowanie do pozycjonowania – zobacz krok po kroku od czego zaczynamy współpracę

Przygotowanie do pozycjonowania – zobacz krok po kroku od czego zaczynamy współpracę!

Załóżmy, że zdecydowałeś się powierzyć nam przyszłość swojej strony. Po podpisaniu umowy bardzo często pojawia się pytanie: „co dalej”? Czy teraz już tylko musisz opłacać abonament i czekać na efekty? Pozycjonowanie to przede wszystkim współpraca między klientem a agencją SEO. Na początkowym etapie jest ona szczególnie wzmożona. Jakie kroki powinieneś podjąć zanim rozpoczniemy właściwy proces naszych działań?

Dostęp do Google Analytics

Google Analytics jest bardzo rozbudowanym narzędziem, pozwalającym na dogłębną analitykę zachowań użytkowników w witrynie. Przy jego pomocy dowiesz się np. ile osób weszło na Twoją stronę, ile dokonało zakupu czy jaki był średni czas przebywania na danej podstronie. Z punktu widzenia agencji SEO najważniejszy będzie oczywiście wzrost ruchu z wyszukiwania organicznego w ujęciu miesiąc do miesiąca i rok do roku. To jeden z najważniejszych czynników weryfikujący skuteczność pozycjonowania, dlatego istotne jest, abyśmy mogli go stale monitorować.

Krok po kroku – nadanie dostępu do Google Analytics:
1. Zaloguj się na stronie: https://analytics.google.com/
2. Na dole, po lewej stronie ekranu kliknij w Ustawienia (1) a następnie w Zarządzanie użytkownikami (2):
 
Krok po kroku - nadanie dostępu do Google Analytics1
 
3. Kliknij w niebieski plus w prawym górnym rogu ekranu i wybierz “Dodaj użytkowników”:
 
Krok po kroku - nadanie dostępu do Google Analytics2
 
4. W oknie, które się pojawi, wpisz nasz adres email oraz wybierz odpowiednie uprawnienia – w tym przypadku prosimy o udzielenie uprawnienia Edycja. Następnie kliknij “Dodaj” w prawym górnym rogu i gotowe 🙂
 
Krok po kroku - nadanie dostępu do Google Analytics3

Dostęp do Google Search Console

Google Search Console jest darmowym zestawem narzędzi niezbędnym w pracy pozycjonera. Dzięki niemu specjalista może sprawdzić m.in. status indeksowania witryny w wyszukiwarce Google, widoczność Twojej strony w Google na poszczególne frazy oraz czy na witrynę nie zostały nałożone ręczne filtry. Z GSC korzystamy również podczas raportowania naszych miesięcznych działań, dlatego też dostęp do niego jest nam niezbędny. Dla ułatwienia, na screenach poniżej przedstawiam jak go nadać. Jeśli nie posiadasz podpiętej domeny do GSC – oczywiście możemy pomóc w weryfikacji Twojej witryny.

Krok po kroku – nadanie dostępu do Google Search Console:
1. Zaloguj się na stronie: https://search.google.com/search-console/about
2. Z menu po lewej stronie wybierz Ustawienia (1), a następnie Użytkownicy i uprawnienia (2):
 
Krok po kroku - nadanie dostępu do Google Search Console1
 
3. W prawym górnym rogu kliknij Dodaj użytkownika:
 
Krok po kroku - nadanie dostępu do Google Search Console2
 
4. Wpisz nasz adres e-mail i wybierz Dodaj:
 
Krok po kroku - nadanie dostępu do Google Search Console3

Analiza słów kluczowych

Zanim przystąpimy do audytu SEO, specjalista przygotowuje analizę słów kluczowych. Jest to arkusz zawierający wszystkie frazy z potencjałem SEO, na które mogą być pozycjonowane poszczególne podstrony. Analiza jest przygotowywana w ciągu 3 dni roboczych od podpisania z nami umowy. Następnie będziesz miał 3 dni, aby nanieść swoje ewentualne uwagi. Jeśli któreś słowa kluczowe Ci nie odpowiadają lub chciałbyś jakieś dodać – nie ma żadnego problemu, jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie. Warto też pamiętać, że na tym etapie wybieramy początkową pulę słów, na których będziemy się skupiać przez najbliższe miesiące. Gdybyś w trakcie naszej współpracy postanowił poszerzyć swój asortyment lub zmieniły się Twoje priorytety – baza fraz nigdy nie jest zamknięta i w każdej chwili możemy skierować uwagę na nowe cele.

Audyt SEO

Audyt SEO, a następnie jego wdrożenie, są niezbędnymi i najważniejszymi krokami przed rozpoczęciem samego pozycjonowania. Audyt to obszerny dokument przygotowany przed dedykowanego specjalistę. Zawiera on wszystkie poprawki optymalizacyjne, które należy wprowadzić, aby strona była jak najbardziej dostosowana do wymagań wyszukiwarki Google. Przygotowanie audytu to złożony i czasochłonny proces, szczególnie w przypadku dużych sklepów internetowych. Wszelkie zmiany contentowe sugerowane są na podstawie wcześniej opisanej Analizy słów kluczowych, więc musi być ona dobrze przemyślana. Poza tym, audyt pozwala specjaliście na dokładne poznanie struktury strony, a to nieoceniona wiedza przy wykonywaniu dalszych działań SEO i wykrywaniu potencjalnych błędów.

Plan wdrożenia audytu SEO

Bardzo ważną informacją jest dla nas to, czy będziesz w stanie sam (lub z pomocą osoby obsługującej technicznie stronę) zająć się wdrożeniem audytu oraz ile czasu taki proces potrwa. Gdy już na etapie podpisywania umowy będziesz wiedział, że wykonanie naszych poprawek leży poza Twoimi możliwościami, koniecznie nas o tym poinformuj. Odkładanie optymalizacji doprowadzi do tego, że możemy nie być w stanie wykazać zadowalających efektów, a przecież na tym zależy nam najbardziej.

W takim przypadku możemy służyć naszą pomocą. Współpracujemy zarówno z doświadczonymi programistami jak i utalentowanymi copywriterami. Dzięki nim szybko i profesjonalnie doprowadzimy Twoją stronę do pożądanego stanu. Jest to jednak usługa dodatkowa, która nie wchodzi w zakres pozycjonowania i jest rozliczana oddzielnie.

Jeśli jedyne, co Cię ogranicza to czas, a nie brak zaplecza technicznego – wskażemy najważniejsze poprawki, którymi należy zająć się na samym początku, a reszta może być stopniowo wdrażana już w trakcie właściwego pozycjonowania.

Podsumowanie

Dostępy – nadane, analiza – zaakceptowana, audyt – wdrożony? Możemy zaczynać pozycjonowanie! Pamiętaj jednak, że na tym etapie nie kończy się nasza wspólna praca nad serwisem. Algorytm Google zmienia się bardzo dynamicznie, a to oznacza, że w każdej chwili mogą być wymagane dodatkowe działania na Twojej stronie. Twój feedback też jest dla nas bardzo ważny, pamiętaj, że w każdej chwili możesz się z nami skontaktować, odpowiemy na wszystkie Twoje dodatkowe pytania.

 

  • 48
  •  
  •  
Autor artykułu:Wioleta Malinowska

Account Manager w firmie Mayko. Odpowiada za kontakt i obsługę klientów. Pasjonatka marketingu i psychologii społecznej.

Komentarze

Jedna wypowiedź
  1. Wielkie podziękowania za część z dostępami. Za każdym razem jak klient nie wie gdzie nadać ustawienia robię screeney i za każdym razem planuję, że spakuje to do mini wpisu na bloga, a później o tym zapominam 🙂 W końcu ktoś to zrobił za mnie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *