Raport SEO 2018 – liderzy swoich branż

Raport SEO 2018 – liderzy swoich branż

Zobacz kto w 2018 roku został liderem swojej branży w wynikach wyszukiwania Google! Coroczny raport SEO przygotowywany przez MAYKO gotowy do pobrania!

Założeniem projektu „Raport SEO 2018 – liderzy swoich branż” jest wyłonienie liderów poszczególnych branż pod względem widoczności w wynikach naturalnych Google. Raport przygotowywany jest co roku przez agencje SEO/SEM – MAYKO.

Agencja SEOSEM MAYKO

Metodologia powstania raportu

Raport powstał na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM. Narzędzie śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane zebrane zostały z każdego miesiąca 2018 roku, a wyniki w raporcie to ich średnia roczna wartość. Kryterium wyboru lidera danej branży była średnia szacunkowego ruchu z naturalnych wyników wyszukiwania Google.

Nowością w tegorocznej edycji są dodatkowe dane z narzędzia SURFER. Przy każdej z branż zobaczymy wykresy obrazujące liczbę domen linkujących do serwisów. Dzięki tym danym możemy wywnioskować jak bardzo konkurencyjna jest dana branża pod względem linków przychodzących. Myślę, że może to być bardzo cenna informacja dla firm, które próbują walczyć o fotel lidera w swojej branży.

W raporcie przeczytamy również krótkie komentarze przedstawicieli firm, których serwisy znalazły się w raporcie. Przeczytamy wypowiedzi przedstawicieli serwisów tj.:

Dodatkowo, swoje podsumowania ubiegłego roku oraz prognozy na 2019 przygotowali najlepsi eksperci SEO w branży. Przeczytamy wypowiedzi osób tj.:

Partnerzy merytoryczni

semstorm
surfer
auroracreation

Patronat medialny

sprawny-marketing
brand24
whitepress
magazyn-ecommerce
marketerplus
ewp
Tygrysy-Biznesu
freshmail
https://www.mobiletrends.pl/
admonkey
e-biznes
portalmedialny
silesia_sem
eIZBA
dailyweb

POBIERZ RAPORT!

Aby pobrać raport, wypełnij prosty formularz i sprawdź swoją skrzynkę e-mail.

Wyrażam zgodę na zapisanie do newslettera oraz przetwarzanie danych osobowych przez Mayko Sp. z o.o do celów przedstawienia oferty oraz działań marketingowych.

 

  • 452
  •  
  •  
Autor artykułu:Wojciech Przekop

Senior SEO Manager w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

Komentarze

7 wypowiedzi:
  1. Fajnie że zebraliście do kupy to wszystko, ale moim zdaniem ten raport nie uwzględnia tego, co w poszczególnych branżach się dzieje.
    1. brak wykluczenia zapytań branżowych – branża FMCG wyglądałaby zupełnie inaczej, gdyby wyrzucić z widoczności samą nazwę brandy (np. biedronka)
    2. Niesprawiedliwe skategoryzowanie – OLX w segmencie praca generuje większy ruch niż pracuj.pl 🙂
    3. Brak największego gracza w wielu kategoriach – Allegro.pl. Dom i ogród, Elektronika, Moda, Dziecko… w tych kategoriach z pewnością byliby w czołówce 🙂

    1. Ok, po kolei 🙂
      1. W edycji 2016 raportu były dane z wykluczeniem brandu . Były to dość mało dokładne dane i z nim zrezygnowałem w kolejnych edycjach. Po za tym, mimo wszystko zapytania brandowe są częścią składową całej widoczności, wiec czemu ich nie zawierać.
      2. OLX jest ogólnie portalem ogłoszeniowym, nie tylko z ogłoszeniami z kategorii praca, więc dlatego jest w rankingu branży „Ogłoszenia”. Idąc tym tropem, OLX pojawiałby się pewnie w większości branż – wg mnie kompletnie zaburzałoby to cały raport i nie miałoby to sensu.
      3. Allegro to portal aukcyjny i byłby zawarty w kategorii „Portale aukcyjne” gdyby takowa w raporcie była. Gdybym miał brać pod uwagę Allegro, to czemu np. nie Onet.pl czy Ceneo.pl. Jakbym tak zrobił to wg mnie cały raport nie miałby sensu i nic by nam wartościowego nie pokazał.

      1. 1. OK, jednak taka widoczność nie ma zbyt wiele wspólnego z „robieniem dobrego SEO, gdy 90% trafficu to jedna fraza brandowa
        2. OLX jest portalem ogłoszeniowym, który może być liderem w kilku branżach (bo chyba w raporcie chodzi o wskazanie liderów, prawda?)
        3. Allegro to nie portal aukcyjny (którym był 10 lat temu) tylko marketplace, tak jak np.. empik, morele czy emag, które w raporcie się znalazły 🙂

        Moim zdaniem warto przemyśleć założenia raportu, bo w chwili obecnej nie odzwierciedla on tego co się dzieje w SERPach

  2. brakuje dość mocno influencerów i blogów, które generują czesto o niebo większy ruch niż przedstawione strony. Trochę więc raport jest old schoolowy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *