Raport SEO 2019 dla E-commerce – Liderzy swoich branż3

Raport SEO 2019 dla E-commerce – Liderzy swoich branż

Który sklep internetowy pojawia się na pierwszej stronie w Google? Jaki przyciąga ruch z największej ilości słów kluczowych? I co najważniejsze – jakie sklepy internetowe w Polsce najczęściej odwiedzamy? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w corocznym raporcie MAYKO.

Agencja SEOSEM MAYKO

Sprawdziliśmy, który e-commerce zdominował wyniki wyszukiwania w Google w 2019 roku. Raport SEO “Liderzy swoich branż” stworzyliśmy przede wszystkim z myślą o właścicielach sklepów internetowych i e-commerce managerach.

To już piąta edycja naszego raportu. W tym roku zdecydowaliśmy się jednak na pewną kluczową zmianę: skupiliśmy się przede wszystkim na rynku e-commerce. Zmiana ta wynika poniekąd z profilu naszej firmy: współpracujemy bowiem głównie ze sklepami internetowymi.

Wierzę też, że raport dotyczący liderów najpopularniejszych branż e-commerce może pomóc naszym klientom (ale nie tylko!) w rozwoju ich sklepów. Według ostatnich badań, w Polsce mamy już ponad 30 tysięcy sklepów internetowych i liczba ta stale rośnie. Mimo takiej ilości sklepów wciąż jest miejsce dla kolejnych, a rynek stale się rozwija. Co ciekawe, coraz mniejsze znaczenie odgrywa cena produktu. Klienci oczekują dziś przede wszystkim świetnej jakości obsługi.

maciej kosierkiewicz

Maciej Kosierkiewicz
CEO
mayko.pl

Partnerzy merytoryczni

semstorm
auroracreation

Patronat medialny

sprawny-marketing
brand24
whitepress
rocketjobs.pl
marketingibiznes.pl
ewp
https://www.mobiletrends.pl/
e-biznes
portalmedialny
silesia_sem
dailyweb
o-m.pl

Jak powstawał raport?

Raport powstał na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM, które śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane zebrane zostały z każdego miesiąca 2019 roku, a wyniki w raporcie to ich średnia roczna wartość. Kryterium wyboru lidera danej branży to średnia szacunkowego ruchu z naturalnych wyników wyszukiwania Google. W obecnej edycji analizowane były tylko sklepy internetowe, bez stron firmowych i korporacyjnych. Dokładnej analizie objętych zostało ponad 3 000 sklepów, których średnia wartość szacunkowego ruchu w 2019 roku wynosiła minimum 1 000. Pełną bazę wszystkich analizowanych sklepów udostępniamy wraz z raportem.

Komentarze ekspertów

W raporcie znajdziecie również komentarze uznanych ekspertów z branży SEO i e-commerce:

Katarzyna Ambrożewicz

Katarzyna Ambrożewicz
Marketing Manager
semstorm.com

Sławek Czajkowski

Sławek Czajkowski
Co-Founder
surferseo.com

Mateusz Dela

Mateusz Dela
Właściciel
backflow.pl

Michał Gwóźdź

Michał Gwóźdź
Head of SEO
promotraffic.pl

Katarzyna Jakubów-Tyka

Katarzyna Jakubów-Tyka
Head of SEO
bimago.pl

Jarosław Dudek

Jarosław Dudek
SEO Manager
maxroy.agency

Krzysztof Marzec

Krzysztof Marzec
CEO
devagroup.pl

Adrian Pakulski

Adrian Pakulski
CEO
paq-studio.com

Ewelina Podrez

Ewelina Podrez
Prezes Zarządu
foxstrategy.pl

Szymon Słowik

Szymon Słowik
Konsultant SEO
takaoto.pro

Bartosz Szlachetka

Bartosz Szlachetka
Head of SEO
verseo.pl

Wojciech Władziński

Wojciech Władziński
Head of SEO
seogroup.pl

Artur Wojczal

Artur Wojczal
CEO
widoczni.com

Łukasz Zontek

Łukasz Zontek
CEO
sfeo.agency

POBIERZ RAPORT!

Aby pobrać raport, wypełnij prosty formularz i sprawdź swoją skrzynkę e-mail.



  • 773
  •  
  •  
Autor artykułu:Wojciech Przekop

Head of SEO w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

Komentarze

2 wypowiedzi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *