Artykuł sponsorowany to forma subtelnej reklamy w serwisie internetowym lub prasie, która polega na publikacji profesjonalnego artykułu zawierającego wartościową treść dla czytelnika. Niuansem odróżniającym go od tradycyjnego artykułu jest umieszczenie grafiki, logotypu lub linku promującego dany produkt lub usługę.

Zawartość merytoryczna artykułu musi odnosić się do aktualnych informacji wzbudzających zainteresowanie potencjalnych odbiorców. Artykuł sponsorowany nie może być nachalny, ponieważ jego zadaniem nie jest otwarta forma reklamy, lecz jedynie przyciągnięcie uwagi klienta i wywołanie w nim chęci zapoznania się z określonym towarem. Treść tekstu powinna nawiązywać do promowanego produktu lub usługi, chociaż nie zawsze jest to łatwe zadanie. Np. informację o nowym modelu smartfona można umieścić w artykule o nieustannym rozwoju nowoczesnej technologii. Artykuł o budownictwie energooszczędnym to doskonały pretekst do udostępnienia wzmianki o kolektorach słonecznych lub pompach ciepła. W Internecie artykuły sponsorowane wykorzystuje się do budowania sieci wartościowych linków.

Zgodnie z prawem prasowym, artykuł sponsorowany powinien być wyszczególniony wśród innych publikowanych tekstów i opisany jako artykuł sponsorowany. Należy pamiętać, że jednocześnie jego treść nie powinna przywodzić na myśl działań marketingowych, które u wielu odbiorców wzbudzają niechęć.

  •  
  •  
  •  
  •  
Darmowa wycena