Page authority oznacza wartość, jaką silnik wyszukiwania przydziela danej stronie. Im większa wartość, tym większa szansa, że dana strona zostanie wysoko wyświetlona w organicznych wynikach wyszukiwania.

Silniki wyszukiwania mierzą jakość strony, wykorzystując stale rozwijające się algorytmy maszynowego uczenia się. Starają się one jak najdokładniej odzwierciedlać sposób, w jaki ludzie odbierają jakość danej strony internetowej. Poziom jakości jest oceniany przez czynniki on-page i off-page.

Czynniki on-page to takie, na które właściciel strony ma wpływ. Przykładem jest tworzenie wartościowego contentu, czy odpowiednie linkowanie wewnętrzne.

Czynniki off-page nie są już tak łatwe do kontrolowania. Są to m.in. linki zewnętrzne, które użytkownicy umieszczania na swoich stronach czy forach dyskusyjnych. Elementy off-page mają większe znaczenie, gdyż właściciel strony nie może tak bardzo w nie ingerować.

Korzystne elementy on-page

  • jasno sprecyzowany temat contentu, który jest pożyteczny dla czytelnika oraz często linkowany,
  • zróżnicowane wariacje słów kluczowych, które są zbudowane wokół konkretnej intencji,
  • URL strony zawiera powiązane słowa kluczowe,
  • strona linkuje do innych przydatnych stron z dużym autorytetem,
  • strona ładuje się szybko – im szybciej, tym lepiej,
  • strona jest dostosowana pod urządzenia mobilne,
  • strona posiada łatwą i intuicyjną nawigację,
  • wszystkie sekcje strony (nagłówek, body, nawigacja, reklamy itp.) są umieszczone w odpowiednich miejscach.

Korzystne elementy off-page

  • strona posiada linki przychodzące z dużej liczby wysokiej jakości stron internetowych,
  • strona jest wspominana w mediach społecznościowych przez tzw. influencerów,
  • witryna, na której znajduje się dana podstrona, jest cytowana jako źródło dobrej jakości informacji.

 

  •  
  •  
  •