Content marketing – inaczej tzw. marketing treści – forma strategii polegającej na pozyskiwaniu klientów za pomocą wartościowych i interesujących treści dopasowanych do ich potrzeb oraz oczekiwań. Pojęcie odnosi się do treści, a właściwie różnorodnych materiałów, które są publikowane i rozpowszechniane poprzez Internet.

Przykładowe narzędzia content marketingu

  • artykuły,
  • poradniki,
  • raporty,
  • e-booki,
  • newslettery,
  • infografiki,
  • webinaria,
  • wideo,
  • podcasty,
  • blogi,
  • social media,
  • wirtualne konferencje.

Celem publikowania wymienionych materiałów jest przekazywanie internautom rzetelnych i pomocnych treści związanych z obszarem działalności danej firmy, co wywołuje ich zaangażowanie i zapewnia obustronne korzyści. Content marketing stanowi doskonałe narzędzia budowania solidnej i dobrze zorientowanej w swojej dziedzinie marki. Poprzez publikowanie pełnowartościowych artykułów i poradników z danej branży można w prosty sposób stworzyć wizerunek profesjonalisty. Content marketing jest wykorzystywany do zwiększania ilości wyświetleń danej strony, a więc do umacniania pozycji witryny w wynikach wyszukiwarek. Wyszukiwarki są przychylne tekstom wysokiej jakości, dlatego marketing treści jest niekiedy nawet bardziej ceniony niż klasyczne SEO. Treści o dużej wartości pracują na siebie nieustannie i powodują wzrost popularności marki wśród internautów.

Korzyści content marketingu

  • promocja marki/firmy/produktów/usług,
  • podkreślenie zalet marki i wyróżnienie na tle konkurencji – budowanie świadomości marki w Internecie,
  • umacnianie pozycji strony www w rankingach wyszukiwarek, czyt. pozycjonowanie stron,
  • zwiększanie ruchu na stronie internetowej,
  • pozyskiwanie nowych klientów.
  • 1
  •  
  •  
  •  
Darmowa wycena