Copywriting jest sztuką tworzenia różnego rodzaju treści mających na celu wywołanie określonej reakcji u czytelników. Polega na pisaniu tekstów, które skutecznie przekonują potencjalnych odbiorców do zakupu produktu lub zlecenia wykonania usługi.

Copywriting to kreatywne i efektywne teksty sprzedażowe lub budujące odpowiedni obraz firmy, marki, produktu, usługi albo osoby w podświadomości odbiorców. Zakres zadań należących do copywritera jest szeroki i obejmuje tworzenie treści reklamowo-marketingowych, wśród których znajdują się:

  • hasła i slogany reklamowe,
  • scenariusze spotów radiowych i telewizyjnych,
  • teksty i scenariusze kampanii reklam prasowych,
  • teksty do ulotek i broszur,
  • teksty na banery,
  • oferty sprzedażowe,
  • teksty na strony internetowe.

Ze względu na dynamiczny rozwój marketingu internetowego w dziedzinie copywritingu został wyodrębniony tzw. SEO copywriting, który zajmuje się kreowaniem treści na użytek Internetu przyjaznych dla użytkowników oraz wyszukiwarek.

Zobacz:
1. Dekalog SEO copywritera

 

  •  
  •  
  •