Cost Per Click jest korzystnym modelem płatności za pojedyncze kliknięcie w reklamę. Dotyczy popularnego modelu biznesowego PPC (Pay Per Click), czyli płatności za ważne kliknięcie. Reklamodawca ponosi koszty reklamy, gdy mamy do czynienia z sytuacją przekierowania użytkownika na witrynę, która jest reklamowana. Jest to model rozliczeń nastawiony na efektywność i ułatwiający monitorowanie wyników reklam. Świetnie sprawdza się w kampaniach reklamowych związanych z budowaniem świadomości marki, określanym mianem brandingu, ale służy również innym działaniom marketingowym.

Cena za kliknięcie zależy do wyszukiwarki i jednocześnie systemu powiązanego z wyszukiwarką, z którego korzystamy. Yahoo Search Marketing uzależnia cenę za kliknięcie i pozycję linku w rankingu od najwyższej licytowanej stawki. Jeżeli najwyższa wylicytowana kwota jest Twoja i wynosi np. 1,20 zł, a poprzednia licytowana stawka wynosiła 0,84 zł, to nie zapłacisz 1,20 zł za każde kliknięcie użytkownika, lecz 0,85 zł. Do niższej kwoty jest doliczany po prostu 1 grosz. Z kolei Google AdWords działa na nieco innej zasadzie. Pozycja linku jest uwarunkowana ceną za kliknięcie i CTR. CTR to wskaźnik definiujący stosunek kliknięć użytkownika w reklamę do ilości jej wyświetleń. Gdy współczynnik CTR jest wysoki, link może wyświetlać się na wyższej pozycji niż link konkurencyjny i to w sytuacji, gdy w rzeczywistości płacisz mniej za każde pojedyncze kliknięcie.

Zobacz:
1. Ile kosztuje kampania AdWords?

 

  •  
  •  
  •