Dropshipping – model logistyczny stosowany w sprzedaży internetowej polegający na przeniesieniu całego procesu dostawy na samego dostawcę towaru. Rolą sklepu internetowego jest jedynie zbieranie zamówień i przekazywanie ich producentowi, hurtowni czy innemu dostawcy.

Dropshipping idealnie sprawdzi się w przypadku:

  • małych sklepów internetowych
  • sprzedaży przede wszystko na portalach aukcyjnych jak Allegro
  • sklepów zaczynających swoją działalność
  • sklepów chcących poszerzyć swoją ofertę

Główną zaletą dropshippingu jest możliwość obniżenia kosztów i niewielki ryzyko finansowe, a także:

  • brak kosztów związanych z zatowarowaniem
  • brak kosztów związanych z magazynowaniem (nie trzeba posiadać własnego magazynu)
  • brak kosztów związanych z koniecznością zatrudnienia ludzi do obsługi magazynu czy wysyłki zamówień
  • pewny zysk – opłaty za towar ponosimy dopiero w momencie, gdy go sprzedamy

Wady dropshippingu to przede wszystkim brak dostępu do aktualnych stanów magazynowych dostawców, co może prowadzić do wydłużenia czasu realizacji zamówień. Problemem mogą też być zwroty i reklamacje zamówionych towarów. Kolejną przeszkodą może też być konkurencja – niski próg wejścia przyciąga wielu początkujących przedsiębiorców. Dużą wadą jest też całkowity brak kontroli nad procesem realizacji zamówienia i jakością towaru.

 

  •  
  •  
  •