Duplicate content to zjawisko powielania treści publikowanych na stronach internetowych. W takiej sytuacji identyczna treść jest dostępna pod kilkoma adresami www. Do zjawiska może dojść w obrębie jednej lub wielu domen.

Duplicate content w ramach jednej domeny

Do zjawiska jakim jest duplicate content, może dojść w sytuacji, gdy strona główna lub podstrony są dostępne z kilku adresów.

Przykłady:

  • Strona główna:
  • http://przyklad.com
    http://przyklad.com/index.html
    http://www.przyklad.com
    http://www.przyklad.com/index.html

  • Podstrona:
  • http://przyklad.com/kategoria/
    http://przyklad.com/kategoria/index.html

Powyższe przykłady pokazują, że adresy URL muszą być spójne i nie powinny zawierać identycznej treści. Powodem występowania duplicate content może być ponadto równoczesne prowadzenie strony dla standardowych urządzeń takich jak komputery i wersji dla urządzeń mobilnych. Brak zastosowania adresów kanoniczych i brak przekierowań 301 to kolejne źródła problemu. Do powielania treści może dochodzić również za sprawą systemu CMS, który wyświetla ten sam artykuł na stronie głównej i w archiwum lub innej zakładce.

Duplicate content w ramach wielu domen

Z duplicate content mamy do czynienia gdy treść z jednej witryny jest kopiowana i publikowana na zupełnie innej witrynie. Może to być efektem kradzieży tekstu lub nieuwagi. Prawidłowo, tekst pochodzący z innej strony powinien zostać opatrzony informacją o źródle wraz z linkiem. Jeśli udostępniamy swoje teksty na innych stronach, umowa powinna zobowiązywać stronę przeciwną do podania linku. Powielanie treści ma często miejsce w przypadku sklepów internetowych, ponieważ opisy od producentów nie są zmieniane przez właścicieli sklepów. Wówczas może dojść do sytuacji, gdy ta sama treść pojawi się na wielu witrynach.

 

  •  
  •  
  •