Filtr Google to jedna z kar nakładanych przez Google za nieprzestrzeganie wytycznych Google skierowanych do webmasterów. Jest to rodzaj kary stosowany w przypadku wykorzystywania nieetycznych metod pozycjonowania w celu podwyższenia pozycji strony internetowej w rankingu wyników wyszukiwarki.

Nałożenie filtra skutkuje obniżeniem pozycji strony w odniesieniu do wybranych fraz kluczowych, ale filtr może powodować również konsekwencje w postaci zupełnego usunięcia strony z wyników wyszukiwania (ban Google). Google dysponuje dwoma rodzajami nakładanych filtrów – jest to filtr ręczny i filtr algorytmiczny.

O ręcznym nakładaniu filtrów decyduje i wprowadza go w życie Google Webspam Team. Najczęściej jednak dochodzi do automatycznego nałożenia filtru przez algorytm Google. W przypadku ręcznie wprowadzonego filtru kara jest nakładana na określony czas.

Jeżeli doszło do automatycznego wymierzenia kary, wówczas stronę trzeba dostosować do wytycznych Google dla webmasterów. W momencie, gdy roboty sieciowe ponownie dotrą do naszej strony i dokonają jej analizy, a uchybień już nie będzie, wtedy filtr zostaje usunięty.

  •  
  •  
  •  
  •  
Darmowa wycena