Flash to popularne oprogramowanie, które służy do tworzenia animacji opartych o grafikę wektorową na zasadzie klatek kluczowych. Pliki flash zajmują niewiele miejsca i mogą być szybko pobierane i odtwarzane przez większość łączy internetowych, co wymaga jednak posiadania w przeglądarce odpowiedniej wtyczki (np. Adobe Flash Player).

Z punktu widzenia SEO technologia Flash jest bardzo niekorzystna. Znacząco zmniejsza ona ilość treści, jaka jest widoczna dla botów Google. Treści zapisane w formacie .swf różnią się od tych tworzonych w HTML. Flash nie posiada żadnego URL, dlatego nie jest przeszukiwalny ani indeksowany.

Ponadto technologia Flash jest bardziej przystosowana pod komputery stacjonarne, na których użytkownik korzysta z myszki oraz klawiatury. Nie jest jednak tak bardzo przystępna dla urządzeń mobilnych, które już od 2015 roku generują ponad 60% całego ruchu w Internecie.

Oprócz tego Flash jest trudno dostępny. Elementy we Flashu nie mogą być skalowalne przez używanie opcji powiększ i pomniejsz na klawiaturze. Nie można także skopiować i wkleić takiego contentu ani zidentyfikować linków, które można kliknąć.

Flash stwarza także problemy związane z bezpieczeństwem. Flash Player jest wypełniony lukami, które wykorzystywane są przez ataki hackerskie.

Niemniej jednak Google wprowadziło zmiany w swoich algorytmach, aby lepiej radziły sobie z technologią Flash. Dalej jednak zalecaną praktyką jest to, aby treści we Flashu nie stanowiły kluczowego contentu na danej stronie.

 

  •  
  •  
  •