Google Analytics jest narzędziem analitycznym udostępnionym przez firmę Google, które umożliwia monitorowanie ruchu na stronach internetowych. Właściciele witryn lub osoby zarządzające nimi otrzymują wiele cennych informacji o ich użytkownikach oraz podejmowanych przez nich działaniach.

Google Analytics zbiera dane z określonej strony, na której został umieszczony odpowiedni skrypt, ale można go również podłączyć do Google Adwords/Ads i Google Search Console, dzięki czemu uzyska się szczegółowe informacje pochodzące z tych systemów.

Korzystanie z zaawansowanego narzędzia analitycznego Google Analytics jest bezpłatne, jeżeli ilość odwiedzin strony internetowej nie przekracza 5 milionów w ciągu miesiąca. Uzyskane dane są wyświetlane w czytelnej formie niewymagającej zaawansowanej wiedzy. Intuicyjny interfejs ułatwia dostęp do pożądanych analiz.

Google Analytics generuje raporty dotyczące m.in.:

  • użytkowników – liczba, wiek, lokalizacja, a także, czy użytkownik po raz pierwszy odwiedza stronę czy wcześniej już z niej korzystał,
  • aktywności użytkowników w czasie rzeczywistym,
  • treści prezentowanych na stronie www – ilość odwiedzin oraz ilość przeglądanych podstron i czas spędzony na każdej z nich,
  • urządzeń, na których przeglądana jest strona – laptop, smartfon itp., a także rodzaje systemów operacyjnych i przeglądarek internetowych,
  • pozyskiwania użytkowników, czyli w jaki sposób odbiorcy strony trafili na nią – wyszukiwarki i słowa kluczowe, kampanie reklamowe, płatne i bezpłatne formy wyszukiwania.

Narzędzie Google Analytics mieści się pod adresem https://marketingplatform.google.com/about/analytics/.

  •  
  •  
  •  
  •  
Darmowa wycena