Google Panda to algorytm skoncentrowany na zwiększaniu widoczności witryn wyróżniających się wysoką jakością treści. Stanowi odpowiedź na rozpowszechnianie się stron o mało wartościowych treściach, które często są kopiowane lub przybierają formę krótkich i nic nie wnoszących tekstów.

Google Panda po raz pierwszy został zastosowany w Stanach Zjednoczonych w lutym 2011 roku, a w Polsce pojawił się tego samego roku w sierpniu. Algorytm ocenia daną witrynę w podobny sposób, w jaki zrobiłby to użytkownik.

Google Panda ocenia m.in.:

  • czy informacje zawarte na stronie są godne zaufania,
  • czy przekazywane treści są unikalne i wartościowe,
  • czy strona jest prowadzona w sposób profesjonalny,
  • czy strona stanowi źródło informacji, na które można się powoływać,
  • czy na podstronach znajdują się ewidentne błędy,
  • czy na stronie pojawiają się agresywne reklamy.

Właściciele serwisów prowadzonych w należyty sposób nie powinni obawiać się o obniżenie pozycji swojej strony w rankingu wyników wyszukiwania, ale jeżeli występują na niej pewne błędy wyśledzone przez algorytm Google Panda, wówczas jej widoczność może zostać diametralnie ograniczona. W celu uniknięcia problemu z Pandą należy dbać, aby zawartość strony była przeznaczona dla użytkowników serwisu, a nie dla robotów wyszukiwarek.