Pay Per Click jest modelem biznesowym rozliczeń za reklamę w Internecie. Reklamodawca płaci nie za samo wyświetlenie reklamy, lecz za realne kliknięcia użytkowników w link lub baner reklamowy. Opłata jest wnoszona przez reklamodawcę za każde przekierowanie z reklamy na jego stronę internetową. Model PPC jest wykorzystywany do rozliczeń w wyszukiwarkach internetowych i sieciach kontekstowych. Z powodzeniem sprawdza się również w przypadku stron internetowych, na których ich właściciele udostępniają miejsce na reklamę. Obecnie Google intensywnie korzysta z rozliczeń Pay Per Click, ale pomysłodawcą był Bill Gross, który stworzył funkcjonalny system rozliczeń w 1998 roku. Goto.com to nieistniejąca już witryna, która jako pierwsza posłużyła się modelem PPC.

Opłata wnoszona przez reklamodawcę w całości jest przekazywana właścicielowi systemu – sytuacja dotyczy np. systemu Google AdWords/Ads, ale w niektórych sytuacjach częściowo trafia do właściciela systemu i częściowo do wydawcy (właściciela strony) – sytuacja dotyczy takich systemów jak Google AdSense.

Zobacz:
1. Ile kosztuje kampania AdWords?

  •  
  •  
  •  
  •  
Darmowa wycena